سرانجام انتظار عاشقان به سر آمد، ضریح عشق وارد اهواز شد، در حالی که دلهای عاشق بسیاری با پای پیاده و برهنه به استقبال ضریح مولایشان آمده اند تا ندای هل من ناصر ینصرنی را لبیک گویند "> مسافر کرب و بلا می آید
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷

 

سرانجام انتظار عاشقان به سر آمد، ضریح عشق وارد اهواز شد، در حالی که دلهای عاشق بسیاری با پای پیاده و برهنه به استقبال ضریح مولایشان آمده اند تا ندای هل من ناصر ینصرنی را لبیک گویند

 

 

شوشان / معصومه صالح: سرانجام انتظار عاشقان به سر آمد، ضریح عشق وارد اهواز شد، در حالی که دلهای عاشق بسیاری با پای پیاده و برهنه به استقبال ضریح مولایشان آمده اند تا ندای هل من ناصر ینصرنی را لبیک گویند.

اهواز از ساعات اولیه امروز صبح مملو از جمعیت عظیمی بود که به جرات می توان گفت در هیچ روز جمعه ای این شهر حضور چنین جمعیت عاشق اهل بیت را به خود ندیده بودند.

به گزارش شوشان به نقل از مهر، مردم گروه گروه در میان خیابان و بلوارهای شهر در انتظار ورود ضریح جدید حرم حسینی نشسته اند، یکی زیارت عاشورا می خواند و دیگری تسبیح به دست با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد چشم به جاده ای دوخته که قرار بود ضریح از آنجا عبور کند.

این روزها خوزستان مملو از عاشقانی است که ساعت ‌ها در انتظار مانده اند که ضریح عشق را زیارت کنند، همه آمده اند تا امام حسین (ع) آنان را طلب نماید و روزی راهی و مسافر کربلا شوند و در کنار قبر سرورشان به زیارت سیدالشهدا (ع) بپردازند، آری آنان آمده اند تا دلشان را راهی کربلا کنند.

امروز دلهای عاشق بسیاری با پای پیاده و برهنه با استقبال باشکوه و پرشور از این ضریح، ارادت خود به ولایت را به دنیا ثابت کردند.

ضرح جدید امام حسین(ع) در حالی وارد خوزستان شده است که قریب به 5 سال از خرداد سال 87 تا مهر 91 از آغاز ساخت آن می‌ گذرد. این ضریح که بند بند آن با شور، شعور و عشق ساخته شده است، مراحل ساخت خود را در نمازخانه مدرسه معصومیه قم با استقبال گرم طلاب و علما آغاز کرد و طلاب حوزه علمیه نزدیک 5 سال از این ضریح میزبانی کردند.

تمام این 5 سال طراح، قلم‌زن، خطاط، تراشکار، زرگر، خدمتگزار، نگهبان و حتی انتظامات، هر کسی در فضاهای متفاوت بهره‌های خاص خودش را از سید و سالار شهیدان گرفت.

و امروز نوبت زائرانی است که در طول مسیر این مسافر کربلا و به عشق زیارت امام حسین زیارت ضریحش را مشرف می شوند و با چشمانی لبریز از عشق با مولایشان راز و نیاز می کنند.

ضریح متبرک امام حسین (ع) در مسیر حرکت خود به سمت کربلا و پس از گذر از استانهای قم، تهران، مرکزی، لرستان و همچنین عبور از شهرهای اندیمشک، دزفول و شوشتر در استان خوزستان، به اهواز رسیده است.

بوی اسپند و گلاب فضای شهر را کربلایی کرده، ایستگاههای صلواتی هر گوشه شهر پذیرای عاشقان سیدالشهدا(ع) است.

هرکس می خواهد طوری ارادتش را به امام حسین(ع) نشان دهد، یکی با اسپند و دیگری با آب و جارو کردن محل...یکی با پخش نذری و دیگری با گلاب پاشی به عاشقان امام حسین (ع) و این عشق ماندگاراست.

عاشقان از عشق می گویند

لیلا جوان 30 ساله درحالی که اشکهایش صورتش را پوشانده زیر لب ذکر یا حسین می گوید. به او نزدیک می شوم خیره به جمعیت جواب سلام می دهد . می گوید آمده ام ضریح مولایم را زیارت کنم. ساعتها منتظر ورودش بودم اگر نمی توانم به کربلا بروم اما می خواهم اینجا کنار ضریح مولایم کربلایی شوم.

می گوید: اباعبدالله در این ضریح نیست اما او در قلب‌هاست و  از همین‌ جا بواسطه تبرک این ضریح خود را به او نزدیک می بینم . برای مجنون حتی کوچه لیلی عطر و بوی دیگری دارد.

مرتضی در حالیکه دست کودک خود را می فشارد با بغض به محل ورود ضریح نگاه می کند و می گوید: هر کس به طریقی ارادت خود را به مولایش ابراز می کند من هم آمده ام ضریح مولایم را زیارت کنم آمده ام بار دیگر با مولایم عهد ببندم که در راه دین و اسلام جانفشانی کنم . آمده ام با عشق از عشق بگویم و بواسطه این ضریح که به سوی مولایم می رود متبرک شوم.

حسن نوجوان 14 ساله ای که پرچم عزای حسینی در دست دارد، می گوید: این ضریح اباعبدالله الحسین است و چون منتسب به این حضرت است بنابراین متبرک است. آمده ام زائر کربلا شوم و عشق و ارادت خود را به حسن (ع) نشان دهم.

استقبال عزاداران حسینی از ضریح عشق

سیل جمعیت را باور هیچکس نمی گنجد. گویا قیامتی به پا شده.عزاداری و سینه زنی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) حول ضریح جدید حرم حسینی حال و هوای دیگری به شهر داده است، روز عجیبی است امروز...نگاه های اشکباری که در پی ضریح می دوند.... موج عاشورایی که در بین جمعیت زیاد به راه افتاده ، همه و همه دست به دست هم دادند تا یادآوری غریبی حسین ابن علی در محرم 61 برایمان زجر آورتر شود.

حضور عشایر غیور عرب با بیرق های برافراشته در میان جمعیت به چشم می خورد .مردم منطقه زرگان با عزاداری به سبک عربی خود یاد امام حسین(ع) و یارانش را در کنار این ضریح زنده نگه داشته اند. هیئت ها و دستجات عزاداری با شور وصف ناشدنی در حال عزاداری هستند و مردم عاشق درحالی که به سر و سینه می زنند و اشک می ریزند،  گرداگرد ضریح مطهر امام حسین(ع) فریاد یا حسین، یا حسین سر می‌ دهند.

این در حالی است که بر سیل عاشقان حسین و استقبال کنندگان از ضریح متبرک هر لحظه افزوده می شود و  جمعیت قابل توجهی از مردم اهواز هم اکنون در طول مسیر زرگان تا مصلای مهدیه اهواز خود را آماده استقبال از این ضریح کرده اند.

اقامه نماز جمعه در کنار ضریح عشق

ضریح متبرک امام حسین در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) استقرار می یابد تا مراسمات رسمی در این محل آغاز شود و مردم به زیارت بپردازند.

مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز امروز شاهد اقامه نماز جمعه در جوار ضریح متبرک امام حسین (ع) خواهد بود. حضوری بی سابقه از تعداد نمازگزاران. بی‌شک نماز جمعه روز 17 آذر ماه سال 1391 مردم اهواز تا ابد در ذهنها نقش خواهد بست.

در حالی که مات و مبهوت محبت و ارادت مردم کشورمان نسبت به ضریحی هستیم که مردم آن را متعلق به حسین فاطمه می دانند، سخنان علی بهجت فرزند مرحوم آیت الله بهجت در ذهنم تداعی می شود که می گوید: ما اگر عشق را دیدیم، می ‌فهمیم کسی که برای زیارت ضریح منتسب به اباعبدالله (ع) می ‌رود، عشقش را برای معشوق خود صرف می‌ کند. لباس امام حسین (ع) یا هر چیز دیگری که به ایشان منتسب باشد، اصیل‌، با ارزش، پر برکت، مقدس و شفا هستند گرچه وهابیت یا هر قشر دیگری نپذیرند. چیزی که در این رابطه مهم است، نیت انسانها در برخورد با هر چیزی است که منتسب به این بزرگواران معصوم است.

مهم فهمیدن این عشق است و به کسانی که این عشق را نمی‌ فهمند، نمی‌شود فهماند...در و دیوار و ضریحی که منتسب به امام حسین (ع) است، عزیز است

این ضریح عشق است، مسافری به سوی ارض کرب و بلا  که هنگام عبور با شکوه خود از شهرها چنان شور حسینی ایجاد می کند که هیچ کار فرهنگی دیگر به پای آن نخواهد رسید.

این شور و شوق مردم و ابراز محبت خالصانه سخنی برای گفتن نمی گذارد... باید بود و دید ابهت ارزش اباعبدالله الحسین (ع) را میان دلهای مردم ایران اسلامی.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار