اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
توسط سازمان شهرداریها و دهیاری ها صورت گرفت:
درخواست ما از وزارت کشور، پیگیری لازم جهت سرعت بخشیدن به تصویب این طرح در شورای عالی شهرسازی کشور از طریق وزارت راه و شهرسازی است


نخستین جلسه ی کارگروه بررسی مسایل و مشکلات شهر اهواز با حضور شهرداراهواز، معاونین شهرداری و نماینده ی استانداری خوزستان در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد.

در این جلسه سید خلف موسوی گفت: پیرو مصوبه جلسه با معاون عمرانی وزیرکشور مبنی بر تشکیل کارگروه بررسی و پیگیری مشکلات شهر اهواز، این کارگروه تشکیل شد و دو موضوع مهم طرح جامع شهر اهواز و پروژه کمربند سبز اهواز در دستور کار  قرار گرفت.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه آخرین طرح جامع ابلاغ شده شهر اهواز مربوط به سال 67 است افزود: با توجه به گذشت 28 سال از آخرین طرح مصوب این برنامه، متاسفانه طرح جامع جدید تاکنون از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است.

وی افزود:  سال 88 طرح جدید جامع شهر اهواز جهت مطالعه به مشاور واگذار شد که متاسفانه با طولانی شدن روند طرح مذکور، پس از پیگیری استاندار خوزستان ، ماه گذشته در شورای فنی استان تصویب و هم اکنون به شورای برنامه ریزی استان ارسال شد که پس از آن  نیز جهت تایید نهایی به شورای عالی شهرسازی کشور ارسال می شود .

موسوی ادامه داد: درخواست ما از وزارت کشور، پیگیری لازم جهت سرعت بخشیدن به تصویب این طرح در شورای عالی شهرسازی کشور از طریق وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به اجرای پروژه کمربند سبز شهر اهواز نیز اظهار داشت: در این پروژه ی عظیم قرار بود شهرداری اهواز به همراه اداره راه و شهرسازی، کارخانجات لوله سازی، فولاد  اکسین، فولاد کاویان، فولاد خوزستان، توسعه نیشکر، شرکت ملی مناطق نفتخیز، شرکت ملی حفاری، شرکت شهرکهای صنعتی و اداره جهاد کشاورزی 7200 هکتار اطراف اهواز تحت پوشش کمربند سبز قرار دهند اما تنها شهرداری اهواز با احداث 800 هکتار به تعهدات خود در این خصوص عمل کرده و سایر نهادها در این خصوص اقدامی انجام نداده اند.

شهردار اهواز به موصوبات جلسه مذکور اشاره و تصریح کرد : در این جلسه مقرر شد پیگیری لازم برای بهره مندی پروژه ی کمربند سبز شهر اهواز از محل منابع استانی، ملی و همچنین محل بودجه بحران کشور انجام شود.

سید خلف موسوی گفت: همچنین از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، طرح جدید مطالعات جامع کمربند سبز اهواز نیز انجام می شود.

 وی همچنین از برگزاری جلسه ای در وزارت کشور  با حضور نمایندگان وزارتخانه های نفت، جهاد کشاورزی، صنایع و معادن، نیرو و سازمان محیط زیست جهت اجرای پروژه ی مذکور خبر داد.

سید خلف موسوی درخصوص اهمیت پروژه کمربند سبز گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی اخیر استان خوزستان و شهر اهواز و هجوم ریزگردها، سلامت شهروندان خوزستانی و اهوازی را  به شدت تهدید   می کند و گسترش بیماریهای تنفسی در چند ساله ی اخیر ناشی از این بحران است که بر این اساس تکمیل پروژه ی کمربند سبز همواره از اولویتهای شهرداری اهواز بوده و ما  علاوه بر عمل به تعهدات خود پیگیر تکمیل این پروژه نیز بوده ایم .

در این جلسه همچنین از شهرداری اهواز جهت عمل به تعهدات خود در زمینه اجرای پروژه کمربند سبز، تقدیر شد.

برچسب ها: کمربند سبز ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار