اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
به همت اداره کل بهزیستی خوزستان/ دو طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و مشاوره ژنتیک افراد 25 تا 15 سال افتتاح شد
این طرح توسط کارشناسان زبده و مجرب بهزیستی خوزستان در سه مرحله مصاحبه ،مشاوره و آزمایشات ژنتیک اجرا می شود.


شوشان: مدیرکل بهزیستی استان خوزستان در آئین افتتاح دو طرح  دو طرح غربالگری اختلالات ژنتیک در افراد 15 تا 25 سال و مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج که در مرکز بهداشت شرق اهواز با حضور تعدادی از مسئولان برگزار شد گفت: این طرح توسط بهزیستی از دو سال پیش در شهرستان های آبادان و دزفول اجرا شد که هم اکنون به صورت رسمی در شهر اهواز به مدت 6 ماه و در دو مرکز بهداشت شرق و غرب اهواز به دلیل  بالا بودن مراجعه زوجین در این مراکز بهداشتی و با همکاری  موسسه ژنتیک کسری اجرا می شود.

به گزارش شوشان ، غلامرضا صدیق راد تصریح کرد: این طرح  توسط کارشناسان و مشاوران زبده و مجرب بهزیستی خوزستان در سه مرحله مصاحبه ،مشاوره و آزمایشات ژنتیک اجرا می شود. 

وی افزو.د: در برنامه ششم توسعه اجرای این طرح در سراسر کشور دیده شده و اجرای آن درسراسر استان نیز در دست اقدام است. مدیرکل بهزیستی ضمن بیان اینکه اختلالات ژنتیک و پیشگیری از بیماریهای ژنتیک در استان ما کاملا مشهود است گفت: نزدیک به 50 درصد معلولیتهای شدید به نوعی ارتباط با بیماریهای ژنتیک دارند که این خود اهمیت مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج را نشان می دهد.



صدیق رادگفت: بهزیستی دو نوع خدمات به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارائه می دهد که در سه حوزه اموراجتماعی ، توانبخشی وپیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی این خدمات و فعالیتها انجام می شود.

وی  افزود: 33 هزار خانوار زن سرپرست بطور مستقیم از بهزیستی استان خدمات می گیرند و 77 هزار معلول در حوزه توانبخشی تشکیل پرونده داده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از طرحهای مهم و اجرا شده توسط بهزیستی کاشت حلزون شنوایی است که در نوع خود بی نظیر بوده  ،گفت:از سال 58 تا دو سال پیش کل کاشت حلزون انجام شده در استان کمتر از عمل های انجام شده در دو سال گذشته بوده است و  بعد از کاشت ،مرحله تربیت شنیداری نیز توسط کارشناسان بهزیستی به نحو احسنت انجام می شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار