شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
با حضور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش وجوانان، دوره آموزشی خبرنگاری تلفن همراه برگزار شد .
 شوشان : به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان خوزستان به نقل از وزارت ورزش و جوانان، در این دوره آموزشی  مازیار ناظمی با ارائه تعریفی از خبرنگاری موبایل ، کارکردهای آن ، فنون خبرنگاری تلفن همراه و اهمیت ان در فضای رسانه های نوین و شبکه  های اجتماعی را تشریح کرد .

رییس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی همه  شهروندان می توانند در سپهر اطلاع رسانی حضور داشتند باشند،تاکید کرد: حاصل این موضوع شکسته شدن انحصار رسانه های بزرگ است و تقریبا پدیده شهروند - خبرنگار به خوبی در حوزه افکار عمومی میدان داری می کند.

وی در این نشست  گزارشی از چگونگی اطلاع رسانی در المپیک 2016 ریو ارائه کرد و توضیح داد : در این رویداد 16 خبرنگار از خبرگزاری ها ، روزنامه و سایت های خبری ،  اخبار بزرگترین رویداد ورزشی جهان را پوشش می دادند ، اما مهمترین  اتفاق در این بازی ها توسط  شبکه های اجتماعی به وقوع پیوست که در انتقال اخبار نقش بسیار مهمی را ایفاء کردند .

به گفته ی مازیار ناظمی  پیشرفت تکنولوژی  تلفن های همراه ، فضای جدیدی را در عرصه رسانه ایجاد کرده  و روابط عمومی ها باید به خوبی از ظرفیت این شیوه نوین خبرنگاری فضای دیجیتال و قواعد کار در شبکه های اجتماعی آگاه باشند.

ناظمی مراحل معمول روزنامه نگاری موبایلی راشناخت سوژه  ، جمع آوری اطلاعات ، بهره مندی از تکنیک های نرم افزاری وسخت افزاری ، آشنایی با فنون خبرنویسی و مصاحبه ، تکنیک های تنظیم فنی صداو تصویر ، قواعد انتشار مطلب در شبکه های اجتماعی و نهایتا بررسی بازخوردهای این حضور بر شمرد.

در این دوره آموزشی هیوا یوسفی سردبیر هفته نامه تماشاگران امروز ، شکوفه موسوی خبرنگار اعزامی به بازیهای پارالمپیک و سردبیر ورزشی رادیو جوان و مهندس تبریزی  رسانه نگار تجربیات خود را در زمینه رسانه های اجتماعی و خبرنگاری موبایل ارائه کردند .

این دوره آموزشی با حضور کارشناسان مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش وجوانان و تنی چند از مسوولان روابط عمومی فدراسیونهای ورزشی برگزار شد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار