اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این استان با کمبود سه هزار و ۵۰۰ کلاس درسی در سال تحصیلی جدید مواجه است.

به گزارش مهر، محمد تقی زاده ظهر  پنجشنبه در آیین بهره برداری از دو باب مدرسه ساخته شده توسط بنیاد برکت در مناطق محروم دزفول که با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در محل مدرسه تازه افتتاح شده «برکت» در کوی زیباشهر دزفول برگزار شد، اظهار کرد: جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان خوزستان همواره از عنایات ویژه رهبری برخوردار بوده اند.

وی افزود: از هزار سال قبل از آکسفورد یک دانشگاه بین المللی به نام جندی شاپور در شهرستان دزفول وجود داشته که این دانشگاه مراودات علمی زیادی با کشورهای هند، چین، رم و یونان نیز داشته است اما بحران های تاریخی فراوان در طول قرن ها و دهه های گذشته موجب تخریب بسیاری ازاین زیرساخت های مهم خوزستان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود ۱۰ هزار نیروی معلم در سطح استان خوزستان در سال تحصیلی جدید، تعداد مدارسی که در سطح استان نیازمند تعمیر، تخریب و بازسازی مجدد هستند را دو هزار مدرسه برشمرد.

تقی زاده با بیان اینکه در خوزستان با کمبود سه هزار و ۵۰۰ کلاس درسی مواجه هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸ مدرسه از سوی بنیاد برکت رهبری و ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم خوزستان افتتاح شده و مقرر شده تا از این طریق ۴۰ مدرسه دیگر نیز در سطح استان تامین اعتبار شده و احداث  شوند.

وی ضمن تقدیر از همکاری و پیگیری های فراوان مسئولان بنیاد برکت، استاندار خوزستان و سایر مسئولان برای رفع مشکلات آموزشی بیان کرد: یکی از عوامل اصلی افت آموزشی در خوزستان کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی است که امیدوار هستیم با این تعاملات خوبی که صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد کاهش آمار مشکلات آموزشی استان باشیم که لازمه این امر تداوم همکاری های ستاد اجرایی فرمان امام و مسئولان استانی و کشوری با آموزش و پرورش  است.

به گزارش مهر، در این آئین دبیرستان ۱۲ کلاسه و پسرانه برکت در کوی زیباشهر دزفول در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای هزار و ۴۰۰ متر مربع افتتاح شد. همچنین مدرسه ۹ کلاسه در روستای قلعه طوق سنجر به مساحت یک هزار و ۴۰۰ متر مربع و هزار متر مربع زیربنا و صرف ۱۱ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت نیز به بهره برداری رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار