شوشان/بیات محمدی  "> در آستانه انتخابات شورا و وضعیت بی سرانجام تعاونی مسکن شهرداری
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳

شوشان/بیات محمدی 

حدود 10 سال پیش تعاونی مسکن شهرداری اهواز ملکی را در حد فاصل خیابان 13 تا 17 کیانپارس خریداری و به اعضا اعلام کرد تا وجهی را بابت حق امتیاز به حساب تعاونی شهرداری واریز نمایید اعضاء که تعداد آنان به بیش از 3500 نفر می رسد و اکثراً از افراد ضعیف و کم در آمد محسوب می شوند.

به امید خانه دارشدن هرچه داشتند از ماشین و زمین و طلا فروختند و با گرفتن قرض و یا وام از سیستم بانکی وجه مورد نظر را به هر قیمتی بود تهیه و تأمین و به حساب تعاونی شهرداری واریز نمودند از آن تاریخ هم اکنون حدود 10 سال می گذرد ، در آن زمان عده ای مجرد بودند، الان بعضاً فرزندشان 10 ساله شده است. بعضی نیز دختر خانه بخت فرستادند و عروس آوردند و برخی نیز نوه دارشدند و یک دهه به عمرشان اضافه گردید ، عده ای نیز از این جماعت به رحمت ایزدی پیوستند و متأسفانه آرزوی خانه دار شدن را به لطف تعاونی شهرداری اهوازبه گور بردند و دفن کردند.

در طول این یک دهه هر چند وقت یکبار تعاونی مسکن شهرداری تحت فشار اعضاء جلسه ای تشکیل و با دعوت از اعضاء برنامه خود را جهت تعیین تکلیف موضوع موصوف اعلام و قول و وعده می دادند که این جلسه ، جلسه آخر است و بزودی وضعیت روشن و کار تمام می شود.

آخرین جلسه حدود 6 ماه پیش با حضور اعضاء نگون بخت در مسجد ارشاد تشکیل و چندین راه از جمله ساخت پروژه و واگذاری آن به اعضاء و یا فروش زمین و پرداخت وجه آن به قیمت روز به متقاضیان مطرح و از اعضاء خواستند که نظر خود را در خصوص این دو راه اعلام نمایند که اکثر متقاضیان بطور شفایی و پس از آن با پرکردن فرم های مخصوص نظر خواهی ، با فروش زمین و دریافت وجه خود موافقت کردند.

عده ای نیز تمایل خود را جهت ساخت و ساز اعلام نمودند.، جناب مدیر عامل محترم تعاونی در همان جلسه آخر که با تنش ها و سر و صدای فراوانی هم همراه بود ، صحبت کردند و قول دادند که بزودی وضعیت مشخص و اعضاء به خواسته خود خواهند رسید.

الان حدود 6 ماه از آخرین جلسه می گذرد ، اعضاء مایلند بدانند پروژه به کجا رسیده است این " بزودی " که آقای مدیر عامل قول دادند کی و چه موقع اتفاق می افتد؟کدامین راه برای برون رفت از بحران انتخاب شده است ؟ ساخت یا فروش . شفافیت و صداقت چه هزینه ای دارد ، مشکل و مانع چیست و یا کیست چرا کسی پاسخگو نیست؟ چرا شهردار محترم ، کهنه کار ، خدوم و دلسوز کلان شهر اهواز شخصاً به موضوع ورود نمی کند؟ و قفل زنگ زده و باز نشدنی این معما که کلید آن هم گویا گم شده است را باز نمی نماید؟ تابیش از این اجازه تضییع شدن حقوق اعضاء را ندهد. گذشت زمان بدون پیشرفت و نتیجه بر حجم ابهامات خواهد افزود و بار منفی فراوانی به مجموعه شهرداری تحمیل خواهد کرد. اگر قراراست ساخته شود سیاست ها مشخص و از اعضاء خواسته شود تا ما به التفاوت ساخت پروژه تهیه و به حساب تعاونی واریز و در یک پروسه زمانی مشخص کار عملیاتی و اجرایی گردد و اگر قصد بر فروش ملک است الان قیمت ها مناسب فروش است و می شود با فروش زمین با قیمت خوب و مناسب جبران مافات نمود و بخشی از کم لطفی های گذشته را جبران و در بحبوحه ورود به سال جدید و در پیش بودن انتخابات شوراها این گره کور را باز نمود .


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
اشکان
|
United Kingdom
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
comment
0
0
comment با سلام
از سایت شوشان درخواست دارم الان که نزدیک به ۳ سال از این خبر میگذرد و هنوز خبری نشده است دوباره پیگیری کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار