سومین و آخرین مرحله از رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر سه شنبه هفته گذشته با موفقیت در منطقه عمومی خوزستان پایان یافت "> پایان رزمایش نیروی زمینی ارتش در خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۸

سومین و آخرین مرحله از رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر سه شنبه هفته گذشته با موفقیت در منطقه عمومی خوزستان پایان یافت

این رزمایش با رمز مقدس یا حسین با فرمان فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف بالا بردن توان رزمی و زرهی یگان های زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شده بود.

سخنگوی این رزمایش گفت: در سومین مرحله از این رزمایش ابتدا توسط تیم پهپاد یگان های عمل کننده به منظور جمع آوری اخبار و اطلاعات به صورت مصور از دشمن در منطقه شناسایی انجام گرفت و با تک نیروهای زرهی و آتش سنگین توپخانه به سمت دشمن فرضی ادامه یافت و مواضع دشمن فرضی نابود و به تصرف نیروهای عمل کننده در آمد.

امیر سرتیپ سید علی مهرابی افزود: در ادامه این رزمایش، دشمن فرضی با عملیات ˈهلی برنˈ به پشت نیروهای خودی و تک سنگین نیروهای خودی به سمت چتربازهای دشمن فرضی، آنان را منهدم و تار و مار کردند.

بنا به این گزارش در پایان این رزمایش موفقیت آمیز ، امیر سرتیپ ˈاحمدرضا پوردستانˈ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنان کوتاهی تهدیدات اخیر امریکا و اسراییل را علیه جمهوری اسلامی ایران توخالی و حمله به کشورمان را امری محال توصیف کرد.

امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، خاطر نشان کرد: این حرکت نوعی رزمایش نوین در رسته های نظامی بوده و فضایی جدید پیش روی نیروهای زرهی است.

وی تصریح کرد: در روزگار کنونی تهدیدات جدیدی علیه نظام جمهوری اسلامی اعمال شده که باید در نبردهای ناهمتراز که جنگ پیاده است به کار برد ولی در زمان حال با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری یگان های زرهی رشد قابل توجهی داشته که مدیون دیده بانی مقام عظمای ولایت می باشد.

وی با بیان اینکه رزمایش نیروی زمینی ارتش یکی از رزمایش‌هایی است که منطبق با شرایط ناهمتراز اجرا می‌شود، افزود: در این رزمایش سعی شده تمامی مهماتی که در این رزمایش استفاده می‌شود مهمات جنگی باشد و از هواپیماهای بدون سرنشین و شلیک موشک و تمامی موارد خاص یک رزمایش همه جانبه استفاده خواهیم کرد.

در ادامه سردار علی صفاری ناظر ستاد کل نیروهای مسلح با ارزیابی مثبت این رزمایش، رزمایش عاشورا را الگویی مناسب برای سایر یگان های زرهی توصیف کرد.

 

منبع / ایسنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار