شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ به پایان راه رسیده و می‌خواهد با پیروزی در دیدار رده بندی، اولین مدال طلای جهانی تاریخ خود را کسب کند. تیم ملی ایران در بازی رده بندی باید از ساعت ۲۰:۳۰ امروز(شنبه) به مصاف پرتغال برود. این بازی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری کولیسئو ال پوبلو شهر کالی برگزار خواهد شد.

 پرتغالی‌ها در نیمه نهایی با نتیجه پنج بر دو به آرژانتین باختند و راهی دیدار رده‌بندی شدند. شاخص‌ترین بازیکن پرتغالی‌ها ریکاردینیو است. بازیکن فوق العاده تکنیکی و سرعتی که بازی او را با فالکائو برزیلی مقایسه می‌کنند. ریکاردینیو تاکنون سه بار توپ طلای فوتسال پلنت را از آن خود کرده است. او همچنین در این مسابقات بیش از نیمی از گل‌های پرتغال را به ثمر رسانده و با شانزده گل به عنوان اصلی‌ترین کاندیدای آقای گلی مطرح است. ایران و پرتغال تاکنون چهار بار به مصاف هم رفته‌اند که تنها برد ایران در گرند پری ۲۰۱۰ و با نتیجه پنج بر سه بوده است. ایران در بازی‌های دوستانه ۲۰۰۸ مقابل پرتغال یک باخت و یک تساوی را تجربه کرده است.

تنها مصاف دو تیم در جام جهانی نیز به ۱۲ سال پیش برمی‌گردد جایی که تیم ملی ایران مقابل پرتغال با نتیجه چهار بر صفر شکست خورد. خبر بد برای هواداران تیم ملی در بازی رده بندی، غیبت کاپیتان کشاورز است. او در بازی با روسیه دچار مصدومیت شدیدی شد و دیدار رده بندی را از دست داد. پیش از این نیز قدرت بهادری جام جهانی را از دست داده بود و به این ترتیب ناظم الشریعه مقابل پرتغال تنها ۱۰ بازیکن در اختیار خواهد داشت. شاگردان ناظم الشریعه مقابل تیم‌های اروپایی اسپانیا، روسیه و آذربایجان پیروز نبودند، اما تیم‌هایی از آمریکای جنوبی همچون برزیل و پاراگوئه را شکست داده‌اند.

برچسب ها: فوتسال ، مدال جهانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار