اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
در زمان حملات ۱۱ سپتامبر باردار بود و او این شکایت خود علیه عربستان سعودی، که حامی «القاعده» است، را به نیابت از دخترش ارائه کرده است.
خانواده یکی از قربانیان ۱۱ سپتامبر، تنها دو روز پس از تصویب قانون «عدالت علیه حامیان تروریسم» (جاستا) در سنای آمریکا، اقدام به اقامه دعوا و درخواست غرامت از عربستان سعودی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، تنها دو روز پس از تصویب قانون «عدالت علیه حامیان تروریسم» در سنای آمریکا، «استفانی راس دی‌سیمون» بیوه یکی از قربانیانِ حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، روز جمعه با مراجعه به دادگاهی در واشنگتن از دولت عربستان سعودی شکایت کرده است.

وی گفته است در زمان حملات ۱۱ سپتامبر باردار بود و او این شکایت خود علیه عربستان سعودی، که حامی «القاعده» است، را به نیابت از دخترش ارائه کرده است.

براین اساس، اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، شامگاه چهارشنبه با اکثریت قاطع آرا تصمیم «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور برای وتوی مصوبه کنگره درباره حق شکایت از عربستان را ابطال کردند.

حکومت عربستان سعودی که از متحدان اصلی واشنگتن در خاورمیانه محسوب می‌شود به شدت با این مصوبه مخالفت کرده است. ۱۵ نفر از ۱۹ عامل حملات یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ از اتباع عربستان سعودی بودند، اگرچه ریاض ارتباط آنها با حکومت عربستان را قویا رد می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار