اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
پرز توصیه کرده بود این مصاحبه تنها بعد از مرگش منتشر شود.
روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی مدعی شد شیمون پرز گفته است که مانع از حمله نظامی نتانیاهو به ایران شده بود.

به گزارش عصرایران، این روزنامه در مطلبی با عنوان " پرز مانع از حمله نظامی نتانیاهو به ایران" شد نوشت: "پرز در مصاحبه ای که 2 سال پیش با روزنامه اسرائیلی ژورزالم پست انجام شده ولی منتشر نشده بود گفته بود که "با دخالتش، مانع از حمله نظامی اسرائیل به ایران در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو شده بود تا جلوی جنگ بزرگی در خاورمیانه گرفته شود.

پرز در این مصاحبه با روزنامه "جروزالم پست" درسال 2014 و پس از ترک ریاست اسرائیل مصاحبه کرده و توصیه کرده بود تنها بعد از مرگش این مصاحبه منتشر شود.

روزنامه اسرائیلی: شیمون پرز مانع از حمله نظامی نتانیاهو به ایران شد

در این مصاحبه، زمانی که از پرز پرسیده شده بود مهمترین موفقیتش در زمان ریاستش بر اسرائیل اش چه بوده گفته بود: "مانع از حمله نظامی نتانیاهو به ایران شدم. نمی توانم وارد جزئیات شوم اما می توانم به شما بگویم که او آماده حمله بود و من او را متوقف کردم به او گفتم که این حمله، عواقب فاجعه باری خواهد داشت".

ایهود باراک که در آن زمان سمت وزیر دفاع اسرائیل را برعهده داشت قبلا گفته بود که پرز به تلاش ها برای جلوگیری از حمله نتانیاهو به ایران کمک کرد.

ایهود باراک در مصاحبه ای در سال 2015 گفته بود: در بخش دفاعی اسرائیل با اقدام علیه ایران مخالفت وجود داشت. در حضور رئیس جمهور پرز، این مخالفت ابراز می شد.

شیمون پرز رئیس جمهور سابق اسرائیل در هفته گذشته در سن 93 سالگی درگذشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار