شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۱

شرایط خودرو سازی در حال حاضر سه مقوله بسیار مهم دارد که مقوله اول آن بحث تحریم هاست و مقوله دوم موضوع سرمایه در گردش و بحث سوم نیز مدیریتی است که اگر تحریم ها و مدیریت را کنار بگذاریم، بحث سرمایه در گردش یک موضوع جدی در صنعت خودروسازی که باید به آن توجه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به پرداخت ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان، گفت: در حال حاضر خودروسازان با مشکلات زیادی در زمینه تولید محصول مواجه اند که از جمله آن ها نبود سرمایه در گردش برای این صنعت است، اما این صنعت با وعده های بی پایه اداره نمی شود و نباید برای حل این مشکلات با اعداد بازی شود.

سید شریف حسینی  افزود: شرایط خودرو سازی در حال حاضر سه مقوله بسیار مهم دارد که مقوله اول آن بحث تحریم هاست و مقوله دوم موضوع سرمایه در گردش و بحث سوم نیز مدیریتی است  که اگر تحریم ها و مدیریت را کنار بگذاریم، بحث سرمایه در گردش یک موضوع جدی در صنعت خودروسازی که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدهی های بالایی که خودروسازان به قطعه سازان دارند و افزایش نرخ ارز وارداتی که بعضی از خودروسازان برای تولیداتشان دارند و پرداخت بیشتر قیمت باعث می شود که نیاز خودروساز به منابع مالی شدت گرفته و تشدید شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم در همین زمینه،  تصریح کرد: مجلس در این راستا ۲ هزار میلیارد تومان برای کمک به خودروسازان تصویب کرده که این رقم در یک سیکل عدم ابلاغ ماند و پس از اینکه به بانک مرکزی ابلاغ شد در سیکل بروکراسی های اداری و کاغذ بازی افتاد و خواسته هایی که خودروسازان توان اجرایی کردن آن ها را برای اینکه بتوانند وضعیت مالی خود را ارتقا دهند، نداشتند اما در کل ما معتقدیم که اگر بخواهیم صنعت خودرو دچار مشکل نشود و این صنعت بتواند به عنوان نشان ملی و یک مولفه ای برای حمایت از تولید داخلی باشد، باید دولت نسبت رفع مشکلات مالی آن ها هرچه سریعتر اقدام کند که البته مجلس نیز در این زمینه همکاری های لازم را با دولت خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهارداشت: کمک مالی به خودروسازان و نیز فراهم کردن زمینه های لازم برای ارایه تسهیلات بانکی به آن ها باعث می شود تا این تولید کنندگان بتوانند وضعیت موجود را حفظ کرده و ثبات در تولید داشته باشند که با افزایش تولید قیمت ها نیز تثبیت شده و کیفیت نیز افزایش می یابد.

نماینده مردم اهواز و باوی  در واکنش به وعده پرداخت تسهیلات ۴۸۰ میلیارد تومانی به خودروسازان، افزود: مطرح کردن این موضوعات اعدادی است که فقط در مصاحبه ها گفته می شود اما زمانی که به پول بخواهد تبدیل شود خیلی زمان می برد، بهتر است که با اعداد بازی نشده و با عمل به قانون به سمت حل مشکلات خودروسازان پیش رویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد:اگر اتفاقی برای خودروسازان بیافتد و به ورشکستگی پیش روند وابستگی کشور به خارج بیشتر شده و در آن زمان خودرویی که در حال حاضر با بهترین کیفیت از خارج از کشور وارد می شود و هم قیمت خودروی داخلی است، با چند برابر قیمت وارد خواهد شد که دامپینگ هایی که الان در واردات خودرو در حال انجام است هدفی جز زمین زدن تولیدات داخلی کشور را دنبال نمی کند، بطوریکه وقتی خودروسازان زمین بخورند سه برابر هزینه های دامپینگ را از دولت مطالبه خواهند کرد که باید به این موضوع توجه جدی شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار