شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۶

روزنامه روزان در ستون ویژه های خود نوشت : بهار که می رسد همه به عشق خرمی و خوش آب و هوایی می افتند ولی باز هم اهواز در این قائده مستثنا می شود و همه چیز برایش عکس است. امروز که هنوز ماه اول بهار را پشت سر نگذاشته ایم بر پیکر شهر اهواز گرما خیمه زده است و باز هم کولرها میهمانان ناخوانده خانه ها و خودرو ها شده است. این هم شانس ما اهوازی هاست و کار نمی توان کرد جز شکر پروردگار !

اما روی صحبت از خوش آب و هوا نشینانی است که این گرما ندیده و مشکلات ئ سختی های آن را نچشیده اند. ما در خوزستانی زندگی می کنیم که ثروت کشور را در خود جای داده است و همه چیزش را برای ایران و ایرانی فدا کرده است و خود محروم مانده است. هوا که گرم می شود یک تجربه جدید را مردم اهواز خواهند داشت و آن هم پرداخت آب و برق و انرژی با قیمت بدون یارانه که نمی توان پیش بینی کرد که اگر بخواهند این گونه که در ماه های گذشته برآورد کرده اند عمل کنند چه بر سر این مرد خواهد آمد؟

وقتی در ماه های کم مصرف شاهد قبوض نجومی آب و برق و گاز هستیم در این گرمای شدید و مصرف بالای انرژی چه خواهد شد؟ جالب اینجاست که این همه اتفاق در خوزستانی رخ می دهد که بیش از 80 درصد انرژی برق آبی کشور را تامین می کند! در خوزستانی اتفاق می فتد که آب گوارایش برای منافع ایران عزیز قطره قطره شور می شود تا برقی برای کشور تامین نماید! در خوزستانی رخ می دهد که عشایرش که ذخایر انقلاب بوده اند امروز برای کشور و منافعش بی خانمان شده اند و بسیاری از این خود گذشتن ها جبران نکردن ها...

قسمت دیگر این داستان تلخ، قصه قدیمی سوختی است که همچنان در انتظار آن مانده ایم که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و امتیازاتی که علی القائده باید به آن دهند بطور خاص به مردم این استان تعلق گیرد و خودروهایی که از ابتدای بهار باید همراه با کولر حرکت نمایند سهمی فوق العاده دریافت کنند ولی این رویا هیچ گاه تحقق نیافت و امسال هم که گرمای زودرسی نصیب ما شده است باید در انتظار اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها باشیم که قیمت حامل های انرژی چه تغییری خواهند داشت و شانس بیاوریم برایمان پیام کوتاه ارسال نشود و ما را دعوت به انصراف نکنند.

بگذریم که باید گفت و گذشت و دییگر در انتظار آنانی باشیم که برای استان تصمیم گیرنده هستند. اول از همه و در خط مقدم انتظارات نمایندگانی هستند که تنها سرمایه آنها همین مردمی هستند که آنان را انتخاب نموده اند تا در وقت تنگی به دادشان برسند. افرادی که دستشان باز است تا برای ستاندن حق موکلانشان از هر شخصیت دولت که دلشان خواست می توانند پاسخ بخواهند و تا قانع نشوند دست بر ندارند البته که مردم هم دیگر امیدی به تبعیت دولت از مجلس و نماینده ندارند.

شاید همان بهتر باشد که از دولت انتظار داشته باشیم که فکری به حال این اوضاع کنند و شرایط خاص استان را باتوجه به گفته های بالا که البته همه به انها واقفیم درک نموده و با نگاه به این همه از خود گذشتگی ها و قربانی شدن های این مردم تلاشی برای جبران نمایند. انتظارات آنقدر هم بزرگ نیست ولی نه اینکه خوزستان همیشه مرحوم بوده لذا دادن یک چنین امتیازاتی بسسیار بزرگ و غیر ممکن بحساب می آیند. این همه را که گفتم تکراری بر مکررات است که شاید تلنگری شود بر آنان که خوابند وگرنه کسانی که خود را به خواب زده اند را که نمی توان بیدار کرد...!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار