شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
معاون فرهنگی آموزش‌و‌پرورش خوزستان:
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: ایام محرم با جایگاه بسیار بالا در بین مردم ما موهبتی است که باید به‌عنوان کارگاه عملی از ظرفیت تربیتی آن به‌خوبی استفاده کرد.
 
مهدی رفیعی دهکردی با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در تبیین واقعه تاریخی عاشورا اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) نه به‌عنوان یک واقعه تاریخی بلکه به‌عنوان هویت پویا و الگوی کامل و به‌عنوان مدلی که در تمام دوران‌ها قابل ارائه بوده، مورد توجه است.
 
وی تصریح کرد: ما به‌عنوان متولیان امور تعلیم و تربیت باید از واقعه عاشورا به‌عنوان یک منبع انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تاریخ‌ساز بهره ببریم و نوجوانان و جوانان خود را با مبانی قیام حضرت سیدالشهدا (ع) آشنا کنیم.
 
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان بر لزوم ایجاد بسترهای لازم برای معرفت‌افزایی دینی و عاشورایی در نسل جوان تأکید کرد و گفت: پیش از هر چیز به موجب وظیفه شرعی، دینی و پاسداری از سیره اهل بیت (ع) و دین مبین اسلام و سپس به موجب وظایف سازمانی به‌خصوص سند تحول بنیادین، مهم‌ترین بخش فعالیت خود را باید به‌عنوان زیربنای دیگر فعالیت‌ها در حوزه تربیت اجتماعی، عبادی و اخلاقی متمرکز کنیم.
 
رفیعی دهکردی مهم‌ترین برنامه آموزش‌و‌پرورش به مناسبت این ایام را نواختن زنگ «نوای محرم» در مدارس 41 منطقه آموزشی استان و توضیح این واقعه مهم برای دانش‌آموزان در کلاس‌های درس دانست و افزود: تنها برانگیختن شور و احساس مذهبی کافی نیست بلکه ارزش‌های عاشورایی باید درون‌سازی شوند.
 
وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی و الگوبرداری از سیره امام حسین (ع) و دیگر امامان معصوم باید به‌عنوان یک مکتب ایدئولوژیک به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا موجب تغییر در رفتار شود؛ به‌طور مثال نماز خود را آگاهانه و با حضور قلب بخوانند و در واقع نمازی باشد که آن‌ها را به انجام کارهای نیک ترغیب کند.
 
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان همچنین از برگزاری دوره ضمن خدمت برای کارکنان اداری با موضوع «قیام امام حسین (ع)» خبر داد و گفت: ضمن برگزاری مراسم‌های مختلف در ماه محرم، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و تکیه‌های عزاداری نیز اجرا می‌شود و نمایش‌های مختلف هم توسط دانش‌آموزان به اجرا در می‌آید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار