شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۷

 

نشریه راوی خوزستان  : سوالات فرزندان در این سنین صرفا ناشی از کنجکاوی ، جلب توجه و وقت گذراندن است. در این سن بچه ها بدن شان را محرمانه نگه می دارند و از لخت بودن احساس شرم می کنند . بهتر است مادر و پدر یک عروسک بیاورند و با دست خود کودک ، نقاط حساس بدن را به او نشان دهند و بگویند فرزندم کسی به غیر از من حق ندارد به این قسمت اندام تو دست بزند. اگر پدر و مادر این حالات را در فرزندشان تقویت نکند فرزند در سنین بالاتر به بی پروایی جنسی مبتلا می شود.

از سه سالگی به بعد بهتر است که پسر با پدر حمام برود و دختر با مادر . بهتر است پسر با پدر همانند سازی کند نه با مادر. در غیر این صورت احتمال دارد که وقتی بزرگتر می شود رفتارش جنبه زنانه پیدا می کند .

از سن  5 یا 6 سالگی هورمون های جنسی خیلی کم شروع به ترشح می کنند. در این سن به سوالات بچه باید کوتاه و صحیح پاسخ داد. در سن 7 سالگی پسرها به دختران ابراز علاقه می کنند اما این علاقه جنبه جنسی ندارد و صرفا دوستی است . والدین نباید نگران شوند فقط بهتر است مراقب این ارتباط باشند.

بهتر است آموزش مسایل جنسی  در تمام مراحل سنی صورت گیرد و اختصاص به رده سنی خاصی نداشته باشد. هر کدام از مراحل زندگی فرد از قبیل پیش دبستانی ، دبستان ، دوران بلوغ ،جوانی و میانسالی  و سالمندی آموزش خاص خود را دارند .

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار