شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
روسیه از نامزدی یک زن برای مقام دبیری کل سازمان ملل حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه اعلام کرد تمایل دارد یک زن به عنوان دبیرکل بعدی سازمان ملل انتخاب شود و مسکو به طور قطع از یک نامزد اهل اروپای شرقی حمایت خواهد کرد.

با گذشت چند روز از ورود کریستالینا جورجیوا به رقابت ها برای احراز مقام دبیر کلی سازمان ملل، ویتالی چورکین نماینده روسیه در این سازمان که کشورش ریاست این ماه شورای امنیت را نیز بر عهده دارد در اظهاراتی، ضمن حمایت تلویحی از جورجیوا که اهل بلغارستان است، افزود رای گیری رسمی برای تعیین جایگزین بان کی مون دبیر کل فعلی سازمان ملل به زودی انجام خواهد شد.

چورکین در یک کنفرانس خبری گفت ما بر این باوریم که این بار، نوبت اروپای شرقی است که دبیرکل بعدی سازمان ملل از آنجا انتخاب شود؛ در ضمن بسیار تمایل داریم یک خانم این منصب را در اختیار بگیرد.

بلغارستان هفته گذشته نامزد خود را تغییر داد و به جای ایرینا بوکووا، مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، کریستالینا جورجیوای 63 ساله، کمیسر کنونی بودجه اتحادیه اروپا و معاون مدیرکل سابق بانک جهانی را برای راهیابی به رقابت تعیین دبیرکل بعدی سازمان ملل معرفی کرد.

برچسب ها: روسیه ، سازمان ملل
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار