شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
از فرمانداران انتظار دارم که در مسیر تفویض اختیارات خودشان گام بردارند و به هیچ وجه در امور شوراها نباید دخالت کنند.
استاندار خوزستان گفت: از فرمانداران انتظار دارم که در مسیر تفویض اختیارات خودشان گام بردارند و به هیچ وجه در امور شوراها نباید دخالت کنند.

 غلامرضا شریعتی صبح امروز سه شنبه در همایش فرمانداران و بخشداران در تالار امام رضا با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: امیدوارم در راه این امام عظیم الشأن گام برداریم.

وی افزود: وزارت کشور امسال چند برنامه را در صدر اولویت های خود قرار داده و شخص وزیر هم بر این اولویت ها و برنامه ها را تأکید و همت گماشته و دنبال می کند تا بتواند به نحو مؤثری استانداری ها، فرمانداری ها برنامه ریزی کنند و برای مناطق خود تلاش کنند و سیاست های کلی کشوری را اجرا کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: باید این سیاست های کشوری را در مناطق حوزه مدیریتی شهرستان ها اعمال کنند. بحث اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی، تکریم ارباب رجوع، انتخابات همه جزو مواردی است که وزیر کشور همت گماشته و خودش در استان های مختلف حضور پیدا کرده و به خصوص برای اقتصاد مقاومتی وقت می گذارد.


شوراها به بلوغ خودشان می رسند

وی گفت: یکی از اصولی ترین و حساس ترین اتفاقات برای آینده کشور انتخابات ریاست جمهوری است و تلاش می کنیم تا این انتخابات و حتی شورای شهر و روستاها به نحو احسن برگزار شود، هر چند برخی مدیران، مخالف ساری و جاری بودن آن هستند و نقد دارند ولی خودم یکی از حامیان اصلی شوراها هستم و تمام نقدها و خطاهای وارد را طبیعی می دانم و تا این دوره تکاملی طی شود و شوراها به بلوغ خودشان برسند این مسئله طبیعی است و باید تحمل کرد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در این زمینه اصلا نباید یأس و ناامیدی به ما دست دهد و آن چیزی که می خواستیم به دست آمده و بهتر از این نیز به دست خواهد آمد.

اکنون دوران طفولیت شوراهای شهر و روستاست

وی ادامه داد: اکنون دوران طفولیت شوراهای شهر و روستاست و برای به تکامل رسیدن هنوز هم وقت است.

شریعتی تصریح کرد: از فرمانداران می خواهم که صبور باشند و تحمل داشته باشند و مهربانانه و با سعه صدر با شوراها برخورد کرده و مداخله در تصمیمات آنها نکنند و به آنها تفویض اختیار بدهند چون خودشان تصمیم بگیرند خیلی بهتر است.

استاندار خوزستان گفت: لازم است که برخی امور را خودشان تجربه کنند و به خطاهای خودشان پی ببرند. سعی شود که اختیارات لازم به شوراها داده شود و معتقدم باید مدیریت یکپارچه شهری اجرا شود و به تدریج با واگذاری امور مختلف مثل آب و فاضلاب و آموزش و پرورش نقش حاکمیتی دولت را کاهش دهیم و آنها را به عنوان اصل در نظر گرفته و تقویت کنیم.

نباید از تفویض اختیارات نگران باشیم

وی اضافه کرد: هر چه تقسیم در این امور باشد احتمال انحصار، تک محور شدن و خطا کاهش پیدا می کند. نباید از تفویض اختیارات به دیگران نگران باشیم زیرا این امر باعث کاهش قدرت نمی شود و مشارکت در امور باعث پخته تر شدن و صحیح تر شدن تصمیمات می شود.

شریعتی در ادامه عنوان کرد: از فرمانداران انتظار دارم که در مسیر تفویض اختیارات خودشان گام بردارند نه اینکه به زور از آنها بخواهیم که دخالت نکنند. عدم دخالت، انتخاب هیئت رئیسه خلاف نظر ما ضعف ما محسوب نمی شود بلکه امری است که اصلا به ما ارتباطی ندارد و چند بار در این دو هفته برای ریاست شوراهای شهر مراجعه کردم و به صراحت اعلام کردم که هیچ نظری ندارم و به هیچ وجه نیز دخالت نمی کنم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: فرمانداران به هیچ وجه در امور شوراها نباید دخالت کنند

وی با بیان اینکه امیدوارم در سال آینده انتخاباتی در شأن نظام با تأکید بر سلامت و با تلاش برای برگزاری الکترونیکی را داشته باشیم، گفت: امیدوارم که همه در این زمینه تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا انتخاباتی در شأن خوزستان برگزار شود و در سایر موارد نیز سیاست های کلی کشور و به ویژه منویات مقام معظم رهبری مدنظر است.

استاندار خوزستان در پایان این جلسه، خطاب به مقیمی قائم مقام وزیر کشور گفت: فرمانداران مختلف خوزستان در جذب سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال بر اساس آمایش سرزمینی و پتانسیل های منطقه تلاش کردند و نتایج خوبی حاصل شده است.

به گزارش مهر، علی پورمطلق مدیرکل انتخابات وزارت کشور، محمدعلی ابراهیمی مشاور قائم مقام وزیر کشور و مقیمی قائم مقام وزیر کشور، همچنین فرمانداران، بخشداران و مسئولان مختلف استانداری خوزستان در این جلسه حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار