شوشان / سید طاهر جزایری "> مگر شب یلدا تبریک دارد؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲

شوشان / سید طاهر جزایری

سید طاهر جزایری در وبلاگ شخصی خود «یار سخن» نوشتاری با عنوان مگر شب یلدا تبریک دارد ؟ درج کرده است. متن این نوشتار به شرح زیر است:

در این ایام در رسانه ها ، بسیار شب یلدا بزرگ و گرامی داشته شد و توسط مجریان و برنامه های مختلف به مردم تبریک گفته شد .

چرا ؟ مگر شب یلدا تبریک دارد ؟ چه چیز شب یلدا مبارک است که اگر کسی در این شب بیدار نماند ، آجیل و شیرینی نخورد ، هندوانه و انار تناول نکند ، نگاهی به دیوان حافظ نکند رفتاری نامتعارف انجام داده است ؟

اینکه این شب از بقیه شب های سال یک دقیقه طولانی تر است دلیلی برای تبریک گفتن می شود ؟! مگر یک دقیقه اضافه شدن به یک شب ، شادی و تبریک گفتن دارد .!

یا اینکه می خواهیم در این شب صله رحم کنیم !! مگر مردم در شب های دیگر صله رحم و دیدار از قوم و خویش نمی کنند که فقط امشب را بهانه ای برای صله رحم و تبریک گفتن قرار داده ایم .

یا آن کسی که دلیل شادی در این شب را این طور توضیح داد : « شادی در این شب برای این است که شب های طولانی رفته رفته می روند و به روزهای طولانی تبدیل می شوند ، و این یعنی اینکه تاریکی تبدیل به روشنایی می شود و مردم با شور و شوق بیشتری زندگی می کنند !!! »

ما که رابطه اینها را متوجه نشدیم !

چیزی که بیشتر دل انسان و هر مسلمانی را می سوزاند این است که ، این شب ولادت امام موسی کاظم (ع) بود ، اما دریغ از یک تبریک ! اگر هم تبریکی بود می گفتند : « مقارن شدن شب یلدا با میلاد امام موسی کاظم (ع) را تبریک می گوییم » یا « راستی ! امشب ولادت امام موسی کاظم (ع) هم هست ! »

یکی نیست بگوید ! چرا باید این شب را این قدر بزرگ کنیم که بوی نژاد پرستی از آن بیاید ، نژاد آریایی !

یکی نیست بگوید ! ما مسلمانیم ! چرا باید آیین و سنت زرتشتیان را گرامی بداریم و صحبت از نور و خورشید و ... کنیم و این قدر روی ما تأثیر بگذارد که معلمی در یکی از مدارس به دانش آموزان بگوید : « زمان ظهور امام زمان (عج) مقارن شده است با جمعه ایی ، که آن جمعه شب یلدا می باشد »

یکی نیست بگوید ! چند ماه پیش مقام معظم رهبری فرمودند مردم و مسئولین باید سبک ندگی اسلامی را در جامعه رواج دهند . پس کو این سبک زندگی اسلامی ! اینکه سبک زندگی زرتشتیان را داشته باشیم و آن را با آداب و سنت اسلامی مخلوط کنیم این می شود سبک زندگی اسلامی !

یکی نیست بگوید ! که دارید چله زمستان را جشن می گیرید هنوز چله امام حسین (ع) نرسیده است ، پس کمی مراعات کنید !

و...

و تو خود بخوان حدیث مفصل !


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار