بهترین ابزاری که می تواند انسان را به این عوالم ببرد گریه بر مصیبت های امام حسین است. این شور حسینی الهی است "> کرامت ضریح امام حسین (ع) از زبان دکتر حیدری
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹

بهترین ابزاری که می تواند انسان را به این عوالم ببرد گریه بر مصیبت های امام حسین است. این شور حسینی الهی است

شوشان: آیت اله دکتر حیدری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در آخرین شب از مراسم سوگواری حضرت اباعبداله الحسین و 72 تن از یاران باوفایش که همزمان با فرارسیدن ماه محرم توسط حاج علی کربلایی خادم اهل بیت (ع) هرساله به مدت 5 شب در منزل وی برگزار می شود به دستاوردهای ورود ضریح امام حسین به خوزستان و استقبال بی نظیر مردم ولایتمدار استان در این خصوص اشاره کرد و گفت: استقبال مردم خوزستان از ضریح مقدس امام حسین در محاسباتی مادی نمی گنجد. باید نگاه خود را تغییر دهیم و بدانیم که عوالمی غیر از عالم مادی وجود دارد.

عالم غیب و عالم شهادت در اختیار عالم غیب است.بهترین ابزاری که می تواند انسان را به این عوالم ببرد گریه بر مصیبت های امام حسین است. این شور حسینی الهی است. دکترحیدری به همراهی خود با ضریح امام حسین (ع) در طول مسیر اهواز به آبادان اشاره کرد و گفت: در طول این مسیر که بدلیل استقبال مردم ساعت ها به طول انجامید کامیون حامل ضریح بدلیل ضیق وقت قصد توقف در روستاهای مسیر را نداشت اما به هر روستایی که می رسیدیم جمعیت آن روستا به استقبال ضریح آمده بودند علیرغم اینکه قصد توقف نداشتیم اما راننده می گفت: خودرو از حرکت باز ایستاده است! همین که نیم ساعتی می گذشت و مردم عزاداری خود را انجام می دادند مشکل حرکت خودرو به شکل خودکار حل می شد و کامیون به حرکت خود ادامه می داد. این اتفاق بارها و به محض رسیدن به روستاهای دیگر در مسیری که بنده توفیق همراهی ضریح را داشتم افتاد.امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: حرکت مردمی استقبال از ضریح ابا عبدالله الحسین (ع) از مصادیق بارز تعظیم شعائر الله است. تعظیم و بزرگداشت شعائر الهی به معنای نشانه ها و نمادهای مقدس از تقوای دل ها نشأت می گیرد. امام حسین (ع) ذبیح الله و ثارالله است و هرچه به او منسوب می شود از شعائر الله است.

تعظیم و بزرگداشت شعائر الهی به معنای نشانه ها و نمادهای مقدس از تقوای دلها نشأت می گیرد، چنانچه خداوند می فرماید «و من یعظم شعائر الله فاتها من تقوی القلوب» حج/ 32. در قرآن مصادیق زیادی از شعائر الهی آمده است، از قبیل صفا و مروه (بقره/ 158)، شتر و گوسفند قربانی که حاجیان با خود به منی می بردند، و نیز قلاده ها (نخ ها و طناب ها و یا علامت های دیگری که برگردن آنها نهاده می شود) مائده/2. با اینکه آن حیوان قربانی هنوز در راه خدا ذبح نشده و حتا گردنبند آن نیز مقدس به شمار آمده است که باید حرمت آن را نگه داشت.آیت اله حیدری بیان داشت: از این آیات استفاده می شود که صرف انتساب نشانه ای به خدا و اولیاء الهی قداست و نورانیت برای آن نشانه ایجاد می کند.

بنابراین نباید در متبرک بودن و قداست ضریحی که هنوز بر مضجع امام حسین (ع) نهاده نشده، بلکه عنقریب نهاده می شود، تشکیک نمود. چرا که امام حسین (ع) ذبیح الله و ثارالله است و هرچه به او منسوب می شود از شعائر الله است. علاوه بر آیات مزبور درباره تعظیم نشانه های الهی این مطلب یک امر عقلانی است. از این رهگذر، همه ملت ها به پرچم های خود که نشانه استقلال و عزت آنان است، احترام می گذارند و توهین به آنها را توهین به خود می دانند. گفتنی است در پایان این مراسم حاج صادق آهنگران به مرثیه خوانی و نوحه سرایی پرداخت و پارچه هایی که به قبر مقدس امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) متبرک شده بود جهت تیمم و تبرک در میان عاشقان اهل بیت گردانده شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار