زين اسب که ديگر صددرصد (‌و حتا بيشترتر درصد!) از دارو مهم تر است. تصور کنيد يک نفر سوار اسب شده باشد و اسب زين نداشته باشد. در آن صورت حتما اسب او را زمين مي‌‌زند و او آسيب مي‌‌بيند و دارو مي‌‌خواهد "> واردات زین اسب مهم تر از دارو!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹

زين اسب که ديگر صددرصد (‌و حتا بيشترتر درصد!) از دارو مهم تر است. تصور کنيد يک نفر سوار اسب شده باشد و اسب زين نداشته باشد. در آن صورت حتما اسب او را زمين مي‌‌زند و او آسيب مي‌‌بيند و دارو مي‌‌خواهد

شوشان : قديمي‌‌ها مي‌‌گفتند : گاهي آن قدر غذا شور مي‌‌شود که صداي فاميل هاي آشپز هم در مي‌‌آيد. رئيس سازمان غذا و دارو گفته: وزارت بهداشت شاکي اصلي در اختصاص ارز مرجع براي کالاهاي لوکس و آرايشي است. مسوولان اختصاص ارز بايد توضيح دهند که چرا به جاي دارو به لوازم آرايشي، غذاي سگ، زين اسب، دسته بيل و ... ارز مرجع اختصاص داده‌اند. در اين راستا توضيح ما درباره چرايي اختصاص ارز مرجع به اين کالاهاي استراتژيک، به جاي دارو را بخوانيد:

دسته بيل: در يک کشور پيشرفته، بايد به اندازه کافي دسته بيل وجود داشته باشد. اگر دسته بيل در کشور کم باشد، مي‌‌دانيد چه مي‌‌شود؟ در اين صورت کشاورزي ضربه مي‌‌خورد، صنعت بيل‌سازي مختل مي‌‌شود، افراد شاغل در زمينه دسته بيل فروشي بيکار مي‌‌شوند، حتي ممکن است بعضي افراد خانواده نتوانند يارانه نقدي خود را از حلقوم سرپرست خانواده بيرون بکشند! در اين مدت که دسته بيل به جاي دارو وارد کشور شده، از سويي خيلي از افرادي که امکان کار کردن نداشتند، از صحنه خارج شده اند و از سوي ديگر به ازاي هر دسته بيل محترم وارداتي، يک فرصت شغلي ايجاد شده است!

زين اسب : زين اسب که ديگر صددرصد (‌و حتا بيشترتر درصد!) از دارو مهم تر است. تصور کنيد يک نفر سوار اسب شده باشد و اسب زين نداشته باشد. در آن صورت حتما اسب او را زمين مي‌‌زند و او آسيب مي‌‌بيند و دارو مي‌‌خواهد. پس بودن زين اسب باعث عدم نياز به دارو مي‌‌شود! ببينيد چقدر دولت حواسش جمع است!

لوازم آرايشي: بعضي‌ها‌ مي‌‌گويند: جونم را بگير اما لوازم آرايشم را نگير! دولت هم در همين راستا گفت:‌ اي به چشم!

غذاي سگ‌ : در کشور ما دائم زلزله مي‌‌آيد، گودبرداري غير اصولي باعث ريزش خانه‌ها‌ مي‌‌شود، سيل مي‌‌آيد و... اگر صد سال ديگر هم از اين اتفاقات بيفتد امکان ندارد مثل ژاپن، کسي زير آوار نماند! در همين راستا هميشه احتياج به سگ‌هاي زنده ياب است تا به همه کمک کنند که زير آوار مانده‌ها‌ را نجات دهند. حالا که دولت نمي‌‌تواند خانه‌ها‌ را مقاوم‌سازي کند، لااقل غذاي سگ وارد کند تا از اين نظر به مردم کمک کنيم!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار