شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
متاسفانه در یک دهه اخیر استان خوزستان و استان های غربی کشور گرفتار معضل ریزگرد شده اند و امسال نیز مجدداً این مسئله تکرار شده و این معضل به دشت منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت معضل گردوغبار در خوزستان همینگونه پیش برود، قطعاً استان از بین خواهد رفت، گفت: به نظر می رسد که رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست این معضل را فراموش کرده و برای آنها عادی شده است.

مجید ناصری نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه 14 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست، وزیر نفت، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر بهداشت و درمان با انتقاد از بی توجهی به معضل گردوغبار در مناطق جنوبی و غرب کشور گفت: متاسفانه در یک دهه اخیر استان خوزستان و استان های غربی کشور گرفتار معضل ریزگرد شده اند و امسال نیز مجدداً این مسئله تکرار شده و این معضل به دشت منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه هر موقع که مسئله گردوغبار در کشور تشدید می شود، مسئولان به فکر می افتند ولی در عمل هیچ اقدامی نمی شود، این در حالی است که این پدیده گرفتاری شدیدی برای مردم ایجاد کرده و بسیاری از مردم از استان خوزستان مهاجرت کرده و بسیاری از مردم نیز بیمار شده اند، به طوری که در 3 روز اخیر بیش از یک هزار نفر از مردم استان به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: در سال 1393 رهبر معظم انقلاب شخصاً به مسئله معضل گردوغبار ورود کرده و دستور رسیدگی دادند، از این رو در 2 سال اخیر جلسات اضطراری در دولت برگزار شد و مصوبات خوبی نیز به تصویب رسید، اما هیچکدام از آنها عملی نشده و با روند کنونی نیز نمی توان به این مسئله رسیدگی کرد، و به نظر می رسد که رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست این معضل را فراموش کرده و برای آنها عادی شده است.

ناصری نژاد تصریح کرد: اگر وضعیت معضل گردوغبار در خوزستان همینگونه پیش برود، قطعاً استان از بین خواهد رفت، بنابراین باید به داد مردم خوزستان رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار