چهار پروژه نيشكر شامل كارخانه‌ 100 هزار تني شكر خام، كارخانه 175 هزار تني تصفيه شكر سفيد شركت كشت و صنعت نيشكر دهخدا، پروژه آبياري و زه‌كشي از اراضي كشت و صنعت سلمان فارسي و بزرگترين كارخانه تولد MDF از باگاس نيشكر در جهان با حضور رييس‌جمهور به بهره‌برداري رسيد "> احمدي‌نژاد 4 پروژه نيشكر را افتتاح كرد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱

چهار پروژه نيشكر شامل كارخانه‌ 100 هزار تني شكر خام، كارخانه 175 هزار تني تصفيه شكر سفيد شركت كشت و صنعت نيشكر دهخدا، پروژه آبياري و زه‌كشي از اراضي كشت و صنعت سلمان فارسي و بزرگترين كارخانه تولد MDF از باگاس نيشكر در جهان با حضور رييس‌جمهور به بهره‌برداري رسيد

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، براي ساخت كارخانه‌ 100 هزار تني شكرخام و كارخانه 175 هزار تني تصفيه شكر سفيد شركت كشت و صنعت نيشكر دهخدا 5 هزار ميليارد ريال اعتبار هزينه شده و با راه‌اندازي آن براي حدود 3000 نفر به‌صورت غيرمستقيم و براي 2 هزار و 183 نفر به‌صورت مستقيم اشتغال ايجاد شده است.

اين كارخانه هفتمين كارخانه از مجموعه شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي است كه با راه‌اندازي آن در مجموع ظرفيت اسمي توليد شكر شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي به 700 هزار تن شكر مي‌رسد. اين شركت در حال حاضر بزرگترين توليدكننده شكر ايران محسوب مي‌شود و توليد بيش از 25 درصد شكر مورد نياز كشور را برعهده دارد. عمليات راه‌اندازي اين شركت كه از سال 82 متوقف شده بود كه مجددا در مردادماه 89 آغاز به فعاليت كرده و طي 18 ماه آماده‌ي بهره‌برداري شده است.

همچنين بزرگترين كارخانه توليد MDF از باگاس نيشكر در جهان از طريق ويوئو كنفرانس با حضور رييس‌جمهور افتتاح شد. اين كارخانه با هزينه يك‌هزار و 300 ميليارد ريال راه‌اندازي شده و ظرفيت توليد آن 2 هزار متر مكعب MDF در سال است. مجموع اشتغال مستقيم و غيرمستقيم اين كارخانه نيز بالغ بر 700 نفر مي‌باشد.

از سوي ديگر 2600 هكتار پروژه آبياري و زه‌كشي از اراضي كشت و صنعت سلمان‌فارسي با اشتغال 600 نفر و سركايه‌گذاري 360 ميليارد ريال با حضور رييس‌جمهور افتتاح شد.

كارخانه شكر سفيد كشت و صنعت فارابي به ظرفيت توليد سالانه 175 هزار تن شكر با اشتغال 400 نفر به‌صورت مستقيم و غيرمستقيم و سرمايه‌گذاري 40 ميليارد تومان از ديگر طرح‌هايي است كه امروز با حضور احمدي‌نژاد به‌بهره‌برداري رسيده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار