با گذشت دو سال از روند احداث پل روگذر شلمچه روند احداث آن همچنان به کندی پیش‌ می‌رود "> بلاتکلیفی یک روگذر
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳

با گذشت دو سال از روند احداث پل روگذر شلمچه روند احداث آن همچنان به کندی پیش‌ می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، دی ماه 89 بود که کلنگ احداث پل روگذر شلمچه که در مسیر راه‌آهن قرار دارد به‌منظور تسهیل در عبور و مرور و جلوگیری از توقف خودروها در هنگام تردد قطار با حضور مسئولان به زمین زده شد.

پروژه‌ای که قرار بود توسط راه‌آهن جنوب احداث و ظرف مدت شش ماه به پایان برسد.

این در حالی بود که  پیش از آن یکی از مشکلات جدی ساکنان آن مناطق و همچنین خودروهای ترانزیتی و کاروان‌های راهیان نور قرار گرفتن در ترافیک ناشی از تردد قطارهای باری و مسافری بود و بسیاری از مردم امیدوار بودند با بهره‌برداری از این پل شاهد رفع این مشکل باشند.

از سوی دیگر و با توجه به این‌که مرز شلمچه به دلیل تردد کامیون‌های تجاری، مسافران و زوار عتبات عالیات یکی از پرترددترین مسیرهای منطقه است، شاهد افزایش عبور و مرور کاروان‌های راهیان نور به‌‌ویژه در اواخر سال شاهد ترافیک بسیار زیادی در این مسیر هستیم و بر همین اساس احداث این پل روگذر امری مهم تلقی می‌شود.

علیرضا احتشامی مدیر کل وقت راه‌آهن جنوب در آیین کلنگ‌زنی این پروژه در دی‌ماه 89 اظهار داشت: امیدواریم با بسیج همه امکانات و سرعت عمل پیمانکار مربوطه عملیات اجرایی این پل تا سوم خرداد 90 به اتمام برسد.

وعده‌ شش ماهه‌ای که مدیرکل سابق راه‌آهن جنوب از آن سخن گفت با گذشت دو سال محقق نشده و پلی که قرار بود مشکل شهروندان و زائران را حل کند به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تبدیل شده است.

در هنگام آغاز عملیات اجرایی این پروژه جاده اصلی و دو بانده این مسیر از میدان مقاومت تا منازل گمرک بسته و جاده‌ای انحرافی و موقت در آن احداث شد.

جاده‌ای که هیچ گونه زیرسازی مناسبی بر روی آن انجام نشد و هم‌اکنون این مسیر انحرافی به مسیری نامناسب همراه با چاله‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده که در روزهای بارانی به دلیل نبود شیب مناسب شاهد تجمع فراوان آب‌های سطحی بر روی بخشی از این مسیر انحرافی هستیم که تردد در آن محل را دچار اختلال می‌کند.

رضا درویشی یکی از اهالی ساکن آن مناطق در اظهارنظری جالب گفت: من هر روز بارها از این مسیر تردد می‌کنم و اغلب شاهدم که هیچ فعالیتی بر روی آن انجام نمی‌شود.

مدت‌ها است در زمینه تردد با مشکل مواجه هستیم

مهدی رزاگاه یکی دیگر از شهروندان ساکن آن مناطق در خصوص روند احداث پل روگذر شلمچه گفت: متأسفانه با گذشت مدت زمان بسیار از بستن مسیر اصلی و آغاز عملیات احدث پل روگذر شلمچه پیشرفت کار بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: گاهی نیز مشاهده می‌شود که حتی کارهای کوچکی که انجام می‌شود پس از چند روز با ایراد مواجه می‌شود.

رزاگاه گفت: حتی این مشکل را با مسئولان شهرستان در میان گذاشتیم اما پاسخی جز وعده‌های همیشگی و تحقق نیافته مشاهد نکردیم.

وی تصریح کرد: برخی اوقات قطار برای تغییر واگن لوکوموتیو بیش از 15 دقیقه در مسیر توقف و ترافیکی سنگین از خودروها ایجاد می‌کند و اگر در یکی از این توقف‌ها خودرویی حامل بیمار بدحال باشد چه کسی پاسخ‌گو خواهد بود.

علاوه بر مردم رانندگان اتوبوس‌های کاروان‌های راهیان نور و همچنین خودروهای باربری این مسیر نیز از شرایط نامساعد این مسیر بارها گله‌مند شده‌اند.

وجود مشکلات فنی علت تأخیر در روند احداث است

مدیرکل راه‌آهن جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر در خصوص تأخیر در تحقق وعده شش ماهه احداث این پل روگذر اظهار داشت: متأسفانه در جریان احداث این پل مشکلات و موانعی ایجاد که موجب کندی روند احداث این پروژه شد.

خسرو رشیدی افزود: وجود معارض و مشکلات فنی و مهندسی مهم‌ترین موانع موجود بر سر راه احداث این پروژه است.

وی ادامه داد: البته هم‌اکنون روند احداث آن در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان سال‌جاری شاهد اتمام و بهره‌برداری از پل روگذر باشیم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب در خصوص گلایه شهروندان نیز گفت: ما مشکلات شهروندان و خودروهای عبوری از این مسیر را درک می‌کنیم و به همین دلیل درصدد هستیم تا به سرعت احداث این پروژه به پایان برسد.

حال با توجه به وعده مدیرکل راه‌آهن جنوب باید به انتظار نشست و دید که تا پایان سال‌جاری پل روگذر شلمچه در مسیر راه‌آهن افتتاح خواهد شد یا وعده سه ماهه مدیرکل کنونی راه‌آهن جنوب به سرنوشت وعده شش ماهه مدیرکل سابق راه‌آهن جنوب دچار می‌شود؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار