تاکنون نزدیک به 4 کیلومتر از مترو شهر اهواز تکمیل شده است و قرار است با ساخت خطوط جدیدتر، خط اول این پروژه شهری به 10 کیلومتر برسد "> تامین اعتبار ارزی برای ایجاد دو کارخانه تولید کاغذ و MDF
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۲

تاکنون نزدیک به 4 کیلومتر از مترو شهر اهواز تکمیل شده است و قرار است با ساخت خطوط جدیدتر، خط اول این پروژه شهری به 10 کیلومتر برسد

اختصاصی شوشان : محمود احمدی نژاد رییس جمهور در یک روز بارانی طی یک سفر یکروزه به خوزستان که توسط چهار وزیر خود به همراه سخنگوی دولت همراهی می شد، چهار پروژه نيشكر شامل كارخانه‌100 هزار تني شكر خام، كارخانه 175 هزار تني تصفيه شكر سفيد شركت كشت و صنعت نيشكر دهخدا، پروژه آبياري و زه‌كشي از اراضي كشت و صنعت سلمان فارسي و بزرگ ترين كارخانه تولد MDF از باگاس نيشكر در جهان را افتتاح کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در سایت 35 هکتاری مسکن مهر شهرستان امیدیه، پروژه یک هزار و 870 واحدی مسکن مهر این شهرستان را افتتاح کرد. همزمان با افتتاح پروژه مسکن مهر این شهرستان پروژه‌های دیگر مسکن مهر در مناطق مختلف خوزستان به بهره‌برداری رسید و تعداد واحدهای مسکن مهر افتتاح شده در این استان همزمان با سفر رئیس جمهور به بیش از 12 هزار و 800 واحد می‌رسد. احمدی‌نژاد پس از افتتاح این پروژه از برخی از واحدهای ساخته شده در این پروژه بازدید و کلید این واحدها را به خانواده‌های ساکن در آن اهدا کرد.

افتتاح کارخانه خمیر مایه به عنوان یک واحد صنایع جانبی در مجموعه کشت و صنعت دعبل خزاعی در 25 کیلومتری جاده اهواز-آبادان نیز با حضور رییس جمهوری صورت گرفت. کارخانه خمیرمایه توسعه نیشکر که بزرگ ترین کارخانه تولید خمیرمایه کشور محسوب می‌شود، ظرفیت آن 10 هزار تن در سال است. احمدی نژاد همچنین در سفر یکروزه خود به خوزستان، در بخش حمل و نقل، تقاطع بزرگ غیر همسطح شهرستان اهواز را افتتاح کرد. این تقاطع غیرهمسطح یکی از بزرگ ترین تقاطع های کشور است که در زمینی به مساحت 170 هکتار و با اعتبار 400 میلیارد ریال طراحی شده است. طول کل مسیر به همراه رمپ و لوپ ‌های غیرهمسطح آن 15 کیلومتر است و بیش از 42 دستگاه پل و آبرفت در این تقاطع وجود دارد که 26 دستگاه آن پل ‌های بزرگ با دهانه بین 13تا 50 متر است. در ادامه پروژه های افتتاح شده توسط رئیس جمهور دو هزار و 430 طرح در بخش کشاورزی خوزستان نیز افتتاح شد. پروژه های کشاورزی استان خوزستان دیروز توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شدند. طرح های کشاورزی بهره برداری شده در خوزستان از جمله طرح های توسعه کشاورزی مهر هستند که با اعتبارات و تسهیلات بانکی توسط بخش خصوصی اجرایی شده اند. با بهره برداری از این طرح ها علاوه بر اینکه 83 هزار تن به ظرفیت تولیدات کشاورزی خوزستان افزوده شد، بیش از سه هزار و 777 فرصت شغلی جدید نیر برای بیکاران خوزستان فراهم شده است. رئیس دولت دهم همچنین در سفر یکروزه خود به خوزستان علاوه بر افتتاح 12 طرح از مراحل ساخت و توسعه متروی اهواز بازدید کرد. احمدی‌نژاد در این بازدید که به همراه حجازی استاندار خوزستان و نیکزاد وزیر راه و شهر سازی انجام شد ضمن تاکید بر پیشرفت هر چه سریع تر ساخت مترو اهواز خواستار راه اندازی بخش های تکمیل شده این پروژه عمرانی شد.

تاکنون نزدیک به 4 کیلومتر از مترو شهر اهواز تکمیل شده است و قرار است با ساخت خطوط جدیدتر، خط اول این پروژه شهری به 10 کیلومتر برسد. همچنین در این سفر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، سید شکرخدا موسوی رییس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده مردم اهواز ، آقاجری نماینده مردم ماهشهر، دکتر شمس اله بهمنی نماینده مردم رامهرمز، ناصر صالحی نسب نماینده مردم دشت آزادگان و دکتر حجت اله درویش پور نماینده مردم ایذه و باغملک رییس جمهور را همراهی می کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار