ريیس بیمارستان گلستان اهواز گفت: هوشیاری مریم باباخانیان کامل شده و وی در حال ترخیص از بیمارستان است. "> مریم باباخانیان مرخص می شود!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶

ريیس بیمارستان گلستان اهواز گفت: هوشیاری مریم باباخانیان کامل شده و وی در حال ترخیص از بیمارستان است.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، دکتر حبیب حی‌بر اظهار كرد: اين بيمار پس از حادثه واژگوني اتوبوس كاروان دانش‌اموزي راهيان نور، از تاریخ 29 مهـرماه تا کنون تخت مراقبت ویژه بوده و هم اکنون تیم پزشکی از وضعیت وی رضایت دارند و توصیه نمودند بقیه مراقبت‌ها در منزل برای وی انجام شود تا با توجه به اهمیت کانون خانواده، وي سریع‌تر به فعالیت‌های اجتماعی بازگردد.

وی افزود: خوشبختانه مریم باباخانیان دچار آسیب حافظه نشده است و حافظه کوتاه مدت و بلند مدت او بسیار خوب است.

ريیس بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد : مریم هم اکنون خاطرات را به صورت کامل به یاد دارد، شمارۀ موبایل پدرش و خانواده‌اش را از حفظ دارد، محاسبات ریاضی را انجام می‌دهد و حروف فارسی و انگلیسی را درک می‌کند.

وی ادامه داد : وي اکنون به دلیل وجود لوله تراکتوستومی که در گلوی وی کار گذاشته شده است، امکان تکلم ندارد ولي به زودي با خارج کردن این لوله، توانایی تکلم را خواهد داشت. خوشبختانه بخش گفتاری و نوشتاری مغز وی سالم است.

حی‌بر گفت: وضعیت بهبود شکستگی‌های وی نیز رضایت‌بخش است که با تمرینات فیزیوتراپی که در حال انجام است و ادامه خواهد داشت، بهبود و سلامتی کامل را به دست خواهد آورد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار