شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
 فرماندار هندیجان گفت: هم‌زمان با ماه محرم‌الحرام ماه عزا ماه پیروزی خون بر شمشیر مراسم شروه خوانی (فایز) در باغ دلگشاِ شهرستان هندیجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ما از بندر هندیجان، در آغاز ماه محرم‌الحرام و عزای حضرت سیدالشهدا (ع) مراسمات معنوی در این شهر برگزار می‌شود ازجمله برنامه‌های فرهنگی شروه خوانی است که با حضور علاقه‌مندان به اهل‌بیت (ع) در هندیجان برگزار شد سید مهران رفیعی در این خصوص اظهار داشت: هندیجان اولین شهر استان خوزستان است که برنامه شروه خوانی به‌صورت شب‌نشینی در آن برگزار می‌شود.

 وی افزود: مراسم شروه خوانی یا همان فایز از سبک‌های بسیار قدیمی مداحی حضرت امام است که در فراق عزیزان نیز خوانده می‌شود که در اصل ریشه آن برمی‌گردد به عزای حضرت امام حسین (ع) است.

 فرماندار هندیجان بیان کرد: ما در حد توان خود فضای شهر را آماده ماه محرم کردیم. همه‌چیز ما حسین (ع) و محرم آن است.

 وی گفت: کار ما باید کار عاشورایی باشد به همین خاطر مداحان شروه خوان شهرستان هندیجان و مهمان ویژه از استان بوشهر دعوت کرده‌ایم تا به ماه محرم حال و هوای خاصی بدهیم.
رفیعی عنوان کرد: هدف ما از اجرای این‌گونه برنامه‌ها فرهنگ‌سازی معنوی انقلابی در بین مردم، فعالیت بیشتر در ماه حزن امام حسین (ع) است. همه این را بدانند زندگی بدون حسین و کربلا ذلت‌بار خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار