شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
محقق و پژوهشگر عاشورایی:
محقق و پژوهشگر عاشورایی ضمن هشدار نسبت به تحریف حماسه عاشورا گفت: این تحریف از سوی شبکه های مختلف رو به گسترش است.
 محقق و پژوهشگر عاشورایی ضمن هشدار نسبت به تحریف حماسه عاشورا گفت: این تحریف از سوی شبکه های مختلف رو به گسترش است.

محمدرضا سنگری ظهر یکشنبه در آیین عزاداری ماه محرم در نمازخانه اداره مخابرات دزفول افزود:کربلا تفسیر عملی قرآن است و لذا باید بسیار مراقبت کرد تا حماسه کربلا دچار تحریف نشود.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام تلاش می کنند تا میراث عظیم انبیاء را که در ابا عبدالله الحسین(ع) خلاصه شده محو نمایند افزود: فعالیت های جدیدی در شبکه های مختلف در رابطه با قیام امام حسین(ع) و حماسه کربلا باب شده است تا با طرح مسائل انحرافی چون اختلاف قومی ،حماسه کربلا را تحریف نمایند.

این پژوهشگر عاشورایی بیان داشت:'جنگ قومی' از جمله شبه های ایجاد شده از سوی این جریان است تا حماسه کربلا به جنگی بین 2 قبیله تعبیر شود.

وی با تشریح حماسه کربلا و اهدف قیام امام حسین(ع) افزود: امام حسین(ع) با قیام خود در پی اصلاح امت بود ، امتی که با گذشت 50 سال از عصر پیامبر دچار فساد و تباهی شده و فساد همه لایه های جامعه را فرا گرفته بود.

دکتر سنگری افزود: امام حسین(ع) هدف قیام خود را مبارزه با فساد و ایجاد اصلاح در جامعه بیان کرد ،اباعبداله الحسین(ع) نقطه آغاز امر به معروف است چرا که قیام کرد تا در جامعه آلوده به فساد معاویه و یزید ، معروف گستری کند.

وی ضمن هشدار نسبت به گسترش تحریف در حماسه کربلا و عاشورای حسینی بیان داشت:امروز حماسه کربلا نیازمند تفسیر است و برای اینکه بتوانیم کربلا را به درستی درک کنیم باید اهداف قیام سیدالشهدا(ع) را به درستی بشناسیم. 

این محقق و پژوهشگر عاشورایی همچنین بررسی رجزهای عاشورا را مهم دانست و گفت: اگر رجز های عاشورا به درستی بررسی شوند بسیاری از ابعاد ناشناخته کربلا روشن خواهد شد.
وی در خاتمه اظهار کرد:برای اینکه جامعه اسلامی امروز نیز حسینی شود باید تک تک افراد جامعه خویشتن را اصلاح کنند.

نویسنده عاشورایی از کربلا به عنوان تفسیر عملی قرآن نام برد و گفت:اگر قرار باشد آیات الهی را مجسم کنیم باید حسین(ع) را تلاوت کرد چرا که ابا عبداله الحسین(ع) قرآن است.

به مناسبت دهه اول محرم آیین عزاداری و سوگواری با حضور کارکنان اداره های دزفول در محل نمازخانه اداره مخابرات این شهر برگزار شد.

برچسب ها: محمدرضا سنگری
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار