اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
هیأت دولت عصر یکشنبه به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌ جمهوری تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه وزیر کشور گزارشی در مورد هماهنگی‌های بعمل آمده برای برگزاری مسابقه فوتبال با حفظ شئونات اسلامی و حرمت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، به استحضار اعضای دولت رساند.

معاون اول رییس‌جمهور ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: پیوند عمیق و باطنی مردم مسلمان ایران با اهل بیت عصمت و طهارت به گونه‌ای است که هیچ مناسبتی نمی‌تواند در بزرگداشت این ایام و اظهار ارادت مردم به امام حسین(ع) و یاران شهیدش و حفظ حریم‌ها خللی ایجاد کند و همگان شاهد خواهند بود که جای جای این سرزمین بزرگ تجلی‌گاه عاشقان و شیفتگان حسینی خواهد بود.

دکتر جهانگیری خاطرنشان کرد: ارادت مردم به امام حسین(ع) و حساسیت‌شان نسبت به تاسوعا و عاشورای حسینی به گونه‌ای است که حتی اقلیت‌های مذهبی نیز همگام و هماهنگ با مسلمانان احترام این ایام را حفظ می‌کنند.

اسناد و خزانه اسلامی می‌تواند به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار گیرد

هیئت دولت در ادامه این جلسه مقرر کرد که اسناد خزانه اسلامی را می‌توان از این پس به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار داد.

بر این اساس دستگاه‌های اجرایی مجاز شدند در زمان پرداخت یا تسویه مطالبات قطعی شده طلبکاران غیردولتی برای کسر سپرده حسن اجرای کار، اسناد خزانه اسلامی صادر و نزد رکن مزبور و بازار سرمایه توثیق کنند، این اسناد در قالب مقررات در شرایط عمومی پیمان‌های مربوط تا قبل از سررسید قابل استرداد به ذی‌نفع می‌باشد.

این مصوبه به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به این دلیل ارایه شد که بتوان از ظرفیت اسناد

خزانه اسلامی برای تسویه بدهی‌های دولت به طلبکاران غیردولتی بابت کسورات قانونی حسن انجام کار و همچنین ایجاد بستر لازم برای استفاده از این اسناد به عنوان تضمینی استفاده کرد.

اختصاص یک هزار و 420 میلیارد ریال اعتبار و تمهیدات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان

هیئت دولت مقرر کرد مبلغ یک هزار و 420 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یابد.

هیئت دولت در جلسه امروز خود، با اختصاص 220 میلیارد ریال اعتبار و یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

ارایه مجوز به وزارت اقتصاد برای امضای موافقتنامه موقت بین ایران و فنلاند

همچنین هیئت وزیران وزارت امور اقتصادی و دارایی را مجاز کرد که نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا و امضای موقت موافقتنامه دو جانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرکی بین دولت

جمهوری اسلامی ایران و فنلاند اقدام کند.

موافقت دولت با لوایح معاهده استرداد مجرمین و معاضدت قضایی بین ایران و کره جنوبی

هیئت دولت طی مراحل قانونی مربوط به معاهده استرداد مجرمین و معاضدت دو جانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی را صادر کرد.

برچسب ها: وزیر کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار