نماینده مردم بهبهان در مجلس از بهره‌برداری پروژه نیروگاه یک هزار مگاواتی حوزه انتخابیه خود تا یک سال آینده در صورت تأمین اعتبارات خبر داد. "> بهره‌برداری از نیروگاه هزار مگاواتی بهبهان

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶

نماینده مردم بهبهان در مجلس از بهره‌برداری پروژه نیروگاه یک هزار مگاواتی حوزه انتخابیه خود تا یک سال آینده در صورت تأمین اعتبارات خبر داد.

به گزارش شوشان به نقل از خانه ملت، محمد باقر شریعتی با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه حوزه انتخابیه‌اش در مقطع کنونی نیروگاه یک هزار مگاواتی بهبهان است، گفت: این نیروگاه تولید برق از مصوبات استانی دولت به شمار می‌آید که باید با توجه بیشتر سرعت ساخت آن افزایش یابد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروگاه یک هزار مگاواتی تولید برق بهبهان پروژه‌ای ملی برای کشور به شمار می‌آید که باید برای آن نیز اعتبارات ملی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه هم دولت و هم بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری به منظور تکمیل و بهره‌برداری این نیروگاه نقش دارند، ادامه داد: نیمی از اعتبارات این طرح دولتی است ولی نیمی دیگر با مشارکت بخش خصوصی به صورت فاینانس سرمایه‌گذاری می‌شود.

شریعتی تصریح کرد: استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و فاینانس شرکت‌های خارجی در طرح نیروگاه یک هزار مگاواتی بهبهان به علت شرایط ویژه دولت صورت می‌گیرد و انتظار داریم این پروژه در موعد مقرر خود به بهره‌برداری برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: حدود دو ماه است که کار ساخت این پروژه ملی آغاز شده و برای بهره‌برداری از این طرح در صورت روند مناسب طرح نیاز به یک سال زمان است.

نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در راستای تولید برق در جنوب کشور و پاسخ گویی به رشد مصرف در منطقه ، با ۶ واحد اعم از ۴ واحد گازی ۱۶۶ مگاواتی و ۲ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی جمعا به میزان ۹۸۴ مگاوات ( درشرایط ایزو) به روش B.B.O ( ساخت، مالکیت و بهره برداری) به شرکت سرمایه گذاری مپنا واگذارگردید.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار