دکتر حبیب حی بر ، رئیس بیمارستان گلستان اهواز گفت : به لطف خدا هوشیاری مریم باباخانیان به صورت کامل است و وی پس از هوشیاری و توانایی برقراری ارتباط، کلمۀ " الحمدالله" را به عنوان اولین کلمه نوشت. "> از بهبودی تا ترخیص مریم باباخانیان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۸

دکتر حبیب حی بر ، رئیس بیمارستان گلستان اهواز گفت : به لطف خدا هوشیاری مریم باباخانیان به صورت کامل است و وی پس از هوشیاری و توانایی برقراری ارتباط، کلمۀ " الحمدالله" را به عنوان اولین کلمه نوشت.

اختصاصی شوشان / رویا محمودی: دکتر حبیب حی بر ، رئیس بیمارستان گلستان اهواز گفت : به لطف خدا هوشیاری مریم باباخانیان به صورت کامل است و وی پس از هوشیاری و توانایی برقراری ارتباط، کلمۀ " الحمدالله" را به عنوان اولین کلمه نوشت.

به گزارش شوشان، وی گفت : وی در حال ترخیص از بیمارستان است. از تاریخ 29 مهـرماه تا کنون تحت مراقبت ویژه بوده و هم اکنون تیم پزشکی ایشان از وضعیت وی رضایت دارند و توصیه نمودند بقیۀ مراقبت ها در منزل برای وی انجام شود تا با توجه به اهمیت کانون گرم خانواده، این فرزند عزیزمان سریع تر به فعالیت های اجتماعی بازگردد.

وی افزود : خوشبختانه ایشان دچار آسیب حافظه نشده است و حافظۀ کوتاه مدت و بلند مدت ایشان بسیار خوب است.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز ادامه داد : "مریم" فرزند عزیزمان، هم اکنون خاطرات را به صورت کامل به یاد دارد، شمارۀ موبایل پدرش و خانواده اش را از حفظ دارد، شکرگزار لطف خداست، محاسبات ریاضی را انجام می دهد و حروف فارسی و انگلیسی را درک می کند.

وی ادامه داد : هم اکنون به دلیل وجود لولۀ "تراکتوستومی" که در گلوی وی کار گذاشته شده است، امکان تکلم ندارد و ان شا ا... و بزودی با خارج کردن این لوله، ایشان توانایی تکلم را خواهد داشت و البته خوشبختانه بخش گفتاری و نوشتاری مغز وی سالم است.

دکتر حبیب حی بر گفت : وضعیت بهبود شکستگی های وی نیز رضایت بخش است که با تمرینات فیزیوتراپی که در حال انجام است و ادامه خواهد داشت، ان شا ا... بهبود و سلامتی کامل را به دست خواهد آورد.

وی افزود : امیدواریم با لطف خداوند متعال، فرزندمان "مریم" هرچه سریع تر بهبود کامل و شفای عاجل یابد.

دکتر حی بر ادامه داد : وی طول مدت بستری، ایشان مشکلات فراوان و خطرناکی را از لحاظ پزشکی پشت سرگذاشتند و همۀ این ها به لطف خدا و دعای مردم امکان پذیر بود و ما جز لطف خدا دلیلی برای شفای "مریم باباخانیان" سراغ نداریم، البته همۀ کادر پزشکی، پرستاری و کارکنان بیمارستان گلستان اهواز، مسئولین و همۀ عزیزان با تمام وجود به ایشان، بنا به وظیفه، خدمت کردند و هم اکنون بسیار خرسندیم که وی سلامتی خود را بازیافته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار