استاندار خوزستان به شهردار اهواز دستور داد که نسبت به رنگ‌آمیزی پل سیاه به رنگ سفید اقدام کند. "> پل سیاه اهواز رنگ می بازد!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵

استاندار خوزستان به شهردار اهواز دستور داد که نسبت به رنگ‌آمیزی پل سیاه به رنگ سفید اقدام کند.

به گزارش شوشان به نقل از فارس ، سیدجعفر حجازی در جلسه ساماندهی رودخانه کارون، بر تغییر رنگ پل سیاه به رنگ روشن ترجیحاً سفید تأکید کرد و اظهار داشت: اگر این پل به عنوان نماد به نام پل سیاه معروف است، می‌توان با علامتی این نماد را حفظ کرد.

وی ادامه داد: پل سیاه زمانی در خارج از شهر بود، اما اکنون به دلیل گستردگی شهر و قرارگرفتن در محدوده اهواز، لازم است هرچه زود‌تر توسط شهرداری زیباسازی و نور‌پردازی شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان با تأکید بر حل مشکلات لایروبی و ساماندهی رودخانه کارون، گفت: با وزیر نیرو برای اختصاص 50 میلیارد تومان به صورت اوراق مشارکت مذاکره شده و لازم است سازمان آب و برق خوزستان این موضوع را پیگیری کند.

حجازی درباره دستگاه لایروبی مورد تقاضا برای سازمان آب و برق خوزستان بیان داشت: در صورتی که مشخصات دستگاه لایروب مورد تقاضا را بدهید، ما از وزیر نفت درخواست می‌کنیم تا با شرکت‌های طرف قرارداد خارجی مذاکره کرده و آن را خریداری کنند و در قالب هدیه به خوزستان بدهند.

وی عنوان کرد: لازم است یک دستگاه لایروب با مشخصات موردنیاز برای رودخانه اهواز به طور ثابت در اینجا مستقر باشد.

استاندار خوزستان همچنین بر استفاده از ظرفیت مالی و اجرایی شرکت‌هایی مانند نفت و فولاد تأکید کرد و گفت: با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مذاکره و قرار شده 12 میلیارد تومان پروژه حدفاصل پل سوم و پل نهم اهواز تعریف کنیم تا این اعتبار از سوی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تأمین شود.

حجازی خاطرنشان کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز تأمین این اعتبار برای ساحل‌سازی و ایجاد پارک را متعهد شده است.

وی افزود: همچنین شرکت ملی حفاری 2 میلیارد تومان و شرکت فولاد نیز تا 5 میلیارد تومان قول تأمین اعتبار برای لایروبی، ساحل‌سازی و ساماندهی رودخانه کارون را داده‌اند.

استاندار خوزستان همچنین از شرکت برق منطقه‌ای خوزستان درخواست کرد، هرچه سریع‌تر نسبت به جابه‌جایی دو دکل برق واقع در محدوده رودخانه که در مسیر لایروبی قرار دارند، اقدام کند.

حجازی بر تقسیم کار لایروبی و ساماندهی رودخانه کارون میان شهرداری و سازمان آب و برق خوزستان و شرکت عمران کارون تأکید کرد و گفت: باید این دستگاه‌ها برنامه خود را برای اجرای این پروژه هرچه زود‌تر تحویل دهند و مشخص کنند که تا پایان دولت دهم قرار است چه عملیاتی و در چه حجمی از ساماندهی و لایروبی انجام دهند.

پل سیاه به عنوان یک اثر تاریخی  و نماد در شهر اهواز معروف است و  احتمال مخالفت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با تغییر رنگ این اثر وجود دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار