شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱

 

شوشان: مدیر کل گمرک خوزستان گفت: بیش از 11 میلیون تن کالا به ارزش پنج و نیم میلیارد دلار سال گذشته از گمرگات استان به خارج صادر شد که این امر حاکی از افزایش 13 درصدی صادرات کالا از خوزستان است.

به گزارش شوشان، عباس علیدادی با بیان اینکه این میزان از نظر ارزش در مقایسه با سال قبل از آن 13 درصد افزایش دارد، اظهار کرد: این کالاها از دو مرز زمینی (شلمچه و چذابه)، یک مرز دریایی (مرز دریایی خرمشهر ) و شش بندر عملیاتی صادر شد.

وی تصریح کرد: پلی اتیلن، منو اتیلین گلایکول، آهن آلات، آمونیاک، روغن، گریس، محصولات معدنی، تره بار، سبزیجات، سیمان و مصالح ساختمانی از مهمترین اقلام صادراتی از خوزستان به کشورهایی همچون عراق، کویت، امارات، ژاپن، چین، هند و کره جنوبی بود.

مدیر کل گمرک خوزستان عنوان کرد: 11 میلیون و 983 هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و390 میلیون دلار سال گذشته از 59 کشور جهان به گمرکات خوزستان وارد شد که از نظر ارزش در مقایسه با واردات سال گذشته قبل از آن بیش از پنج درصد کاهش و از نظر وزن 24 درصد کاهش داشت.

علیدادی گفت: همچنین در این مدت آهن، ذرت، روغن خوراکی، شکر، ماشین آلات صنعتی، لوازم صنعتی برقی، جو، برنج، مواد شیمیایی، گندم و ماشین آلات راهسازی از مهمترین کالاهای وارداتی به استان بود.

وی اظهار کرد: این کالاها بیشتر ازکشورهایی چون مالزی، چین، کشورهای اروپایی، اندونزی، تایلند، کشورهای آسیای میانه و امارات متحده عربی به گمرکات استان خوزستان وارد شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار