شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
حاجتی: به دستور استاندار امسال ۱۳۳ میلیارد تومان اعتبارات ویژه به شهرستان کارون داده شده است
بررسی مشکلات شهرستان کارون باحضور استاندار خوزستان  /  حاجتی: به دستور استاندار امسال ۱۳۳ میلیارد تومان اعتبارات ویژه به شهرستان کارون داده شده است 

استاندار خوزستان درجریان سفر شهرستانی امروز پنجشنبه به کارون در جمع مدیران این شهرستان گفت:توافقاتی با بنیاد برکت انجام شده است که براساس آن با اعتباری به مبلغ 9میلیارد تومان بیمارستان سینا بهسازی خواهد شد. 

دکتر غلامرضا شریعتی گفت:بمنظور ساماندهی مراکز بهداشتی و صنعتی در استان مذاکرات وجلساتی بامسولان وزارت بهداشت،ستاد فرمان امام خمینی (ره) واستانداری خوزستان ترتیب داده ایم ومقرر شده است این مسله مهم در استان با اعتباری به مبلغ 30میلیارد تومان اجرایی شود. 

چندین پروژه بزرگ آبرسانی در استان با پیگیری استاندار به مرحله عقد قرارداد رسیده اند 
 
به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان پروژه بزرگ آبرسانی غدیر،آب شمال وجنوب شرق استان به مرحله انعقاد خرید لوله رسیده اند. 

این قرارداد خرید به مبلغ 1460میلیارد تومان توسط بانک پارسیان انجام شده است.برای اجرای کامل آن نیز 1/2میلیارد دلار بودجه لازم است. 

استاندار خوزستان که به جد پیگیر اجرایی شدن این پروژه های مهم در استان است گفت:  در بحث فاضلاب استان حدود 3هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز داریم  وباتوجه به اینکه در اکثر شهرها اقداماتی  که در این باره انجام شده است یک پارچه نبوده در ۱۶ شهر سیستم فاضلاب علیرغم انجام شدن وارد مدار نشده اند. 

دکتر غلامرضا شریعتی افزود:در این مدت مذاکرات اساسی با مسولان کشوری برای تامین اعتبار کامل پروژه های فاضلاب در استان انجام شده است. 

وی با اشاره به اینکه از صندوق  ذخیره توسعه ملی ۱/۲ میلیارد دلار باید تامین شود و بقیه اعتبار لازم باید از طریق  فاینانس باشد. استاندار با بیان اینکه سیستم تصفیه فاضلاب در 5شهر استان آماده شده است گفت: در حال حاضر تمام مسئولین کشور و ریاست جمهور به بهبود فاضلاب استان اذعان دارند و   در هفته ای که گذشت درجلسه ی مشترکی که با آقای جهانگیری داشتم گزارش کاملی از مشکلات آب وفاضلاب استان ارائه دادم وایشان نیز با بررسی مشکلات در پایان اذعان داشتند که اعتبار بودجه جاری کشور پاسخگوی رفع آنان نیست وباید اعتبار ویژه ای برای آن اختصاص داده شود .

دکتر شریعتی خاطرنشان کرد مقرر شده است تا روز دوشنبه کارشناسان اجرای طرح جامع را که بخشی از صندوق توسعه ملی وبخش دیگر آن از طریق فاینانس تامین اعتبار می شود را ارائه نمایند. 

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره مشکلات موجود در شهرستان کارون گفت:در 7 قسمت این شهرستان مشکلات حاد فاضلاب وجود دارد که انجام تامین لوله ها را به سازمان آب وبرق استان محول کرده ایم که تا کنون 5کیلومتر آن انجام شده است ودر بحث آب شرب نیز با رایزنی های صورت گرفته مقداری از انجام لوله کشی های لازم را شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تامین ۳۰ کیلومتر لوله  وشرکت ملی حفاری ساخت حوض چه را برای افزایش فشار آب کارون  تقبل کرده اندوبا تعهدات صورت گرفته آب آشامیدنی افزایش فشار نیز پیدا خواهد کرد وحوضچه ها نیز در حال ساخت است .

همچنین رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان نیز در جریان این بازدید وجلسات درشهرستان کارون گفت:با پیگیری استاندار خوزستان امسال اعتبار ویژه ای به شهرستان کارون تخصیص داده شده است.

امید حاجتی افزود:این اعتبار به مبلغ 133میلیارد تومان است که از محل اعتبارات جاری وعمرانی دستگاه ها نیست و به صورت ویژه به شهرستان کارون اختصاص داده شده است.

لازم بذکر است در ادامه  این جلسه فرماندار کارون پس از نمایش فیلمی‌از مشکلات شهرستان مهمترین مشکلات را در حضور استاندار خوزستان بیان کرد. فرماندار کارون گفت:مشکلات بحث فاضلاب شهرستان بخصوص در منطقه درویشیه و قلعه کوچک و بزرگ و دیگر مناطق شهرستان بود که در برخی موارد اقداماتی انجام شده که نیاز به تکمیل دارد. 

بحث بهسازی بیمارستان سینا و قدیمی بودن ساختمان و تجهیزات ان، نبود زمین ورزشی ، مشکلات اب آب آشامیدنی و تکمیل تصفیه خانه اب شهرستان، مشکلات بعضی کارگاه ها که منجر به بیکاری کارگران شده است،رفع مشکلات برق از مناطق شهرستان توسط فرماندار بیان شد. 
 
در این جلسه نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان،مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرکل جهاد و کشاورزی،مدیران عامل آبفا اهواز و روستایی،مدیرکل تعاون و کار و امور اجتماعی ،رئیس بنیاد مسکن،مدیرعامل برق منطقه ای اهواز، مدیرعامل شرکت گاز استان و تعدادی از مدیران شهرستان حضور دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار