مدير مطالعات و سامان‌دهي رودخانه‌هاي خوزستان گفت:‌ شمع‌هاي به كار رفته در ديواره ساحلي رودخانه در خرمشهر به دليل قديمي بودن، مناسب با لايروبي فعلي نيستند و وضعيت پايداري ندارند. "> لايروبي كارون در حال انجام است
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۷

مدير مطالعات و سامان‌دهي رودخانه‌هاي خوزستان گفت:‌ شمع‌هاي به كار رفته در ديواره ساحلي رودخانه در خرمشهر به دليل قديمي بودن، مناسب با لايروبي فعلي نيستند و وضعيت پايداري ندارند.

مسعود غياثي اظهار كرد: وضعيت شمع‌هاي قديمي ديواره ساحلي رودخانه در مسير شهر خرمشهر به خصوص ساحل سمت راست، پايدار نيست و همگي تخريب شده‌اند.

وي افزود: قدمت برخي از اين شمع‌ها به بيش از 30 سال پيش و پيش از جنگ بر مي‌گردد و به اين دليل مستحكم نبودن و قديمي بودن ساحل، هنگام انجام عمليات لايروبي رودخانه در خرمشهر چند متر از ديوار ساحلي فاصله گرفتيم تا هنگام لايروبي مشكلي براي ديوار ايجاد نشود.

مدير مطالعات و سامان‌دهي رودخانه‌هاي استان خوزستان گفت: ‌لايروبي در نقطه‌اي كه از ديوار ساحل فاصله دارد، ‌انجام خواهد شد و پس از لايروبي اين نقطه براي لايروبي كنار ساحل ناچار هستيم  از عمق لايروبي كم كنيم تا آسيبي به شمع‌ها و جاده‌ ساحلي خرمشهر وارد نشود.

غياثي با بيان اين‌كه حدود 5 كيلومتر و در مجموع 850 هزار مترمكعب از ساحل راست و چپ رودخانه در اين مرحله لايروبي خواهد شد، ‌افزود: ‌درصورتي كه با مشكل اعتباري مواجه نشويم، در اين مرحله عمليات لايروبي رودخانه كارون در خرمشهر به طور كامل انجام مي‌شود.

وي درباره امكان تثبيت ديوار ساحلي خرمشهر گفت: اين مساله قابل اجرا است ولي بايد از نظر فني مورد مطالعه قرار بگيرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار