شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴

استاندار خوزستان از تعدیل نرخ برنج در بازار خبر داد و گفت: خرید توافقی برنج با قیمتی راضی کننده از برنج‌کاران انجام می‌شود.

به گزارش شوشان به نقل از فارس، سید جعفر حجازی ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی استان اظهار داشت: در حال حاضر نرخ برنج در بازار خوزستان تقریبا بالاست که این موضوع به دلیل شتاب گرفتن قیمت برنج‌های وارداتی به ویژه برنج هندی در استان است.

وی افزود: به منظور تعدیل قیمت برنج در بازار استان و حمایت هر چه بیشتر از برنج‌کاران خوزستانی باید به صورت توافقی از برنجکاران این محصول خریداری شود.

حجازی ادامه داد: خریداری برنج از برنج‌کاران به شکلی صورت می‌گیرد که هم برنج‌کار از قیمت  فروش محصول خود راضی باشد و هم قیمت برنج در بازار تعدیل شود.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان بیان کرد: امسال 2 هزار و 500 طرح کشاورزی در خوزستان در حال اجرا و پیگیری است که از این تعداد بالغ بر 3 هزار شغل در استان ایجاد شد.

وی با تاکید بر توسعه و تقویت مشاغل خانگی در استان گفت: بعضی از طرح‌های کشاورزی قابلیت تبدیل به مشاغل خانگی را دارند که از جمله آنها می‌توان به زنبورداری و دامداری اشاره کرد.

حجازی ادامه داد: این مشاغل درآمد خوبی دارند و می‌توانند علاوه بر بالا بردن آمار اشتغال در استان، در وضعیت اقتصادی نیز تحول ایجاد کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر حمایت بانک‌ها از طرح‌های کشاورزی و اعطای تسهیلات به آنها، اضافه کرد: باید از ظرفیت بازارهای دیگر کشورها همچون عراق برای توسعه صادرات بهره برد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار