اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

دکتر زهرا بزرگ زاده رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز به تشریح اقدامات صورت گرفته و برنامه های اجرایی بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله دکتر بزرگ زاده: اجرای اقتصاد مقاومتی در بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز کمر هزینه ها را شکستطالقانی اهواز در راستای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال‌های اخیر در سخنان خود بارها بر مساله اقتصاد مقاومتی تاکید کرده و راهکارهای اجرای آن را نیز بارها بیان نموده اند.                                                                         

وی با بیان اینکه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بهره وری صحیح منابع انسانی، افزایش کیفیت خدمات و ارتقاء رضایتمندی مراجعین است، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات و فعالیت هایی خوبی در جهت پیشرفت خدمات درمانی در این بیمارستان انجام شده که می توان به انجام عمل های جراحی پیشرفته و فوق تخصصی از جمله بازسازی بافت های آسیب یافته، استفاده از روشهای نوین درمانی مانند زالودرمانی، لارو درمانی، درمان با عسل، پانسمان با پرده آمنیون و پیوند پوست اهدایی بیماران مرگ مغزی اشاره نمود.

بزرگ زاده بیان داشت: جذب جراحان فوق تخصص پلاستیک در بیمارستان و انجام تمامی اعمال جراحی توسط کادر مجرب، با تجربه که با دانش روز آشنایی کامل داشته اند، از جمله اقدامات این مرکز در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز ادامه داد: جذب نیروی درمانی بومی و اشتغال زایی، ارتقای آموزش پرسنل جهت ارتقاء ایمنی و رضایتمندی بیماران و همچنین ارتقاء کیفیت خدمات درمانی ارائه شده به مراجعین، اجرای صحیح طرح تحول نظام سلامت و نظارت بر ارتقاء هتلینگ بیمارستان در جهت توزیع عادلانه خدمات براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر اقدامات این مرکز درمانی جهت ارائه خدمات بی منت به مردم عزیز بوده است.

وی تحت پوشش قرار دادن 14 استان همجوار و پذیرش بیماران سوختگی از کشورهای همسایه را برجسته ترین اقدام اقتصاد مقاومتی بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی برشمرد و گفت: این بیمارستان تنها بیمارستان تک تخصصی سوختگی در قطب جنوب غرب کشور است که علاوه بر خدمت رسانی به مردم استان خوزستان توانسته با دریافت گواهینامه IPD جهت پذیرش بیماران اتباع خارجی و استانداردسازی خدمات به بیماران خارجی، تحقیق و توسعه توریسم درمانی را به خوبی محقق سازد.

بزرگ زاده با اشاره به اقدامات مهمی که در حوزه علمی در بیمارستان انجام شده است، تصریح کرد: بسترسازی لازم جهت راه اندازی مرکز تحقیقات سوختگی، تولید پوست و ترمیم بافت زخم انجام شده و ان شاء الله به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: جهت افزایش انگیزه و رقابت اجرای طرحهای تحقیقاتی بین تیم متخصص و کادر درمان بیمارستان، دوره های آموزشی پروپوزال نویسی به صورت دوره ای در بیمارستان برگزار می شود.

 این مقام مسئول با بیان اینکه به صورت مستمر دوره های تخصصی و عمومی جهت آموزش به نیروهای جدید الورود درخصوص بیماران سوختگی و ارتقاء آموزش پرسنل مجرب انجام می شود، ادامه داد: دوره های آموزشی بهداشت، کنترل عفونت و ایمنی و کاهش خطر عفونت در بیماران سوختگی که باعث کاهش مدت زمان بستری بیماران، کاهش مصرف آنتی بیوتیک و اقدامات دارویی و در نهایت کاهش هزینه ها دربیمارستان می شود، نیز در این مرکز برگزار می گردد.

وی در خصوص صرفه جویی در مصرف اقلام و لوازم دارویی در بیمارستان گفت: با تشکیل کمیته خرید و کمیته اقتصاد درمان توانستیم با نظارت بر فرایند سفارش، خرید، توزیع و... برخی هزینه ها را به صورت محسوس در بیمارستان کاهش دهیم.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز با اشاره به اینکه تجهیزات و اقلام مصرفی در سیستم  HISبیمارستان با دقت ثبت می شوند، اظهار داشت: جهت افزایش امید به زندگی بیماران و جذب سرمایه در بیمارستان، تجهیزات جدید و به روز از قبیل دستگاه لیپوماتیک، اندوسکوپیک لیزر، دستگاه میکروگرفت را خریداری کرده و مورد بهره بهرداری قرار دادیم.

بزرگ زاده در خصوص ارتقاء رضایتمندی مراجعین به بیمارستان، گفت: در راستای طرح تحول نطام سلامت تمام اقلام و داروهای مصرفی بیماران و تجهیزات پزشکی در بیمارستان تهیه و دیگر به هیچ وجه بیماران به خارج از بیمارستان ارجاع نمی شوند.

وی ادامه داد: جهت تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مقرر شده کلیه اقلام و داروهای مصرفی بیماران و تجهیزات پزشکی که در بیمارستان خریداری می شود مطابق با اجرای سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف و خریدکالاهای داخلی باشد.

بزرگ زاده در پایان خاطرنشان کرد: پرستاران، پزشکان و سایر پرسنل بیمارستان با مدیریت مصرف،حفظ و نگهداری تجهیزات پزشکی می توانند نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی در مراکز درمانی ایفا کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار