شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
رئیس دانشگاه آزاد ماهشهر در گفتگو با شوشان: دانشگاه آزاد هندیجان پویا است و کار خود را با قدرت ادامه می دهد
رئیس دانشگاه آزاد ماهشهر گفت: برای بالا بردن و ارتقا سطح آموزشی دانشگاه آزاد هندیجان باید بین واحد و مرکز همکاری بیشتر صورت گیرد.
رئیس دانشگاه آزاد ماهشهر گفت: برای بالا بردن و ارتقا سطح آموزشی دانشگاه آزاد هندیجان باید بین واحد و مرکز همکاری بیشتر صورت گیرد.
رئیس دانشگاه آزاد واحد بندر ماهشهر گفت: برای بالا بردن و ارتقا سطح آموزشی دانشگاه آزاد هندیجان باید بین واحد و مرکز همکاری بیشتر صورت گیرد.

مازیار نوعی در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندر هندیجان، اظهار داشت: مرکز هندیجان باید با واحد ماهشهر دست‌به‌دست هم بدهند همکاری کنند و در صورت تائید مرکز پردیس دانشگاه آزاد هندیجان توسط وزارت علوم می‌توانیم امکانات ماهشهر را در اختیار هندیجان بگذاریم.

وی افزود: ما منتظر تمدید قرارداد زمین دانشگاه آزاد هندیجان هستیم، زمانی که دانشگاه هندیجان به وضعیت مطلوبی رسید با کسب اجازه از هیئت امناء، ساختمان دانشگاه احداث و هیئت‌علمی جدید راه‌اندازی می‌کنیم تا در آنجا مستقر شوند.

رئیس دانشگاه آزاد هندیجان بیان کرد: اعضاء هیئت‌علمی واحد ماهشهر در مرکز هندیجان مستقر می‌شوند. دانشجویان هندیجان باید طرح و پروژه بدهند با اعضاء هیئت‌علمی واحد ارتباط برقرار کنند، همین اعضای هیئت‌علمی دانشگاه ماهشهر بودند که مشکلات صنعت ما را حل می‌کردند و تابه‌حال 700 میلیون تومان قراردادهای برون‌شهری داشتند.

وی گفت: در آینده مشکلات صنعت، معضلات و نقطه نظرات واحد هندیجان را هیئت‌علمی ما حل خواهند کرد و ارتباط خوبی با این مرکز برقرار می‌کنند تا در کارشان موفق شوند و این مسئله به ارتقاء سطح دانشگاه هندیجان کمک می‌کند.

 نوعی عنوان کرد: در شرایط فعلی تعامل بیشتر بین مرکز و واحد بهترین راه‌حل برای ارتقاء دانشگاه هندیجان است. برای اینکه وزارت علوم به مرکز هندیجان رشته بدهد باید هیئت‌علمی داشته باشند اگر مرکز پردیس را وزارت علوم تأکید کند رشته‌های ماهشهر با هندیجان یکی می‌شود یعنی هر رشته‌ای که ماهشهر داشته باشد هندیجان هم دارد البته این کار نیاز به مجوز وزارت علوم دارد.

وی تصریح کرد: اگر مرکز پردیس هندیجان توسط سازمان استان تأیید شود از طرف وزارت علوم هم باید پذیرفته شود. هندیجان باید امکانات تدریس داشته باشد تا رشته‌هایی که یک مرکز می‌تواند تدریس کند را به آن‌ها بدهیم.

 نوعی ادامه داد: دانشگاه آزاد ماهشهر همه رشته‌هایی که دارد فنی هستند به‌جز رشته گرافیک، جغرافیا و حسابداری. بقیه رشته‌های ما پلیمر مهندسی صنایع شیمی، مهندسی کامپیوتر، برق الکترونیکی و مکانیک هستند و برای رشته‌های غیره باید اول هیئت‌علمی برای واحد هندیجان بگیریم بعد رشته‌ها را بیاوریم.

مازیار نوعی افزود: مناطق ما صنعتی هستند و بیشتر کسانی که دانشجوی ما هستند در صنعت‌کار می‌کنند و می‌خواهند در کارشان ارتقاء پیدا کنند و تقاضا دارند در رشته‌های مهندسی شیمی صنایع، کامپیوتر، برق، مکانیک و حسابداری تحصیل کنند اکثر تقاضای رشته‌ها تخصصی هستند ما بر اساس تناسب با هیئت‌علمی و نیازهای منطقه رشته می‌آوریم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر رشته‌های جدیدتر و موردنیاز صنعت اضافه می‌کنیم درواقع این کار را کردیم در سال ۹۴ ۱۰ رشته آوردیم یک‌رشته کارشناسی عمران، ۱۰ رشته کارشناسی ارشد و همچنان این کار انجام می‌شود.

نوعی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد ماهشهر ۵ رشته دکتری دارد تقریباً ۳۰ رشته کارشناسی و مابقی کارشناسی ارشد هستند که این اعداد تقریبی هستند. رشته‌های کاردانی را به مرکز سما تحویل داده‌ایم که خود یک دانشکده است و رشته‌های کاردانی در آن تدریس می‌شوند.

نوعی گفت: تقریباً ۲ یا ۳ رشته کاردانی در دانشگاه آزاد ماهشهر تدریس می‌شوند و دانشکده سما زیر نظر واحد ماهشهر است رشته‌های کاردانی را در اختیارشان قراردادیم با کارمند و هیئت‌علمی این رشته‌ها را تدریس می‌کنند و مرکز سما رشته‌های علوم انسانی ندارد همه رشته‌های مرکز سما فنی هستند مثل مقطع کاردانی، معماری، صنایع شیمیایی، کاردانی الکترونیک هستند.

وی اظهار کرد: در رابطه با همکاری بین دانشگاه ماهشهر و هندیجان همکاری امام‌جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار هندیجان و خبرنگاران و رسانه‌های هندیجان بسیار خوب بوده، امام‌جمعه هندیجان در کارهای فرهنگی با دانشگاه تعامل دارد و دانشجویان و مرکز را باراهنمایی‌های خود توانسته وضعیت فرهنگی آن را تقویت بکند.

 نوعی در پایان گفت: فرماندار هندیجان در بحث زمین ۵ هکتاری و تمدید آن همکاری خوبی با ما دارند. تعامل خوبی با مسئولین شهرستان هندیجان داریم و از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم. گلمرادی نماینده مردم در مجلس در دانشگاه حضور پیداکرده و اقدامات مطلوب دانشگاه را موردحمایت قراردادند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار