شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
سفر دبیر کل اوپک به ایران، بازتاب سیاست‌های سازنده جمهوری اسلامی در حوزه نفت و انرژی است.
سفر دبیر کل اوپک به ایران، بازتاب سیاست‌های سازنده جمهوری اسلامی در حوزه نفت و انرژی است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر دبیر کل اوپک به ایران، بازتاب سیاست‌های سازنده جمهوری اسلامی در حوزه نفت و انرژی است.

علی گلمرادی درباره سفر محمد بارکیندو دبیر کل اوپک به ایران اظهار کرد: دبیر کل جدید به خوبی می‌داند که ایران از سیاست‌های منطقی در حوزه انرژی حمایت می‌کند چرا که پیشینه کشورمان در این زمینه مثبت است.

وی با بیان این که قیمت مورد علاقه بیشتر اعضای اوپک برای نفت 50 تا 60 دلار برای سبد نفتی اوپک است، افزود: این در حالی است که دبیرخانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی این سازمان، را برای روز جمعه (12 شهریور ماه)، 41 دلار و 51 سنت برای هر بشکه اعلام کرده است.

گلمرادی خاطرنشان کرد: قیمت حدود 55 دلار برای اعضا منطقی است چراکه تولید را اقتصادی نگه می‌دارد و مصرف کننده نیز از آینده تأمین انرژی اطمینان خواهد یافت.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی گفت:  ایران در اجلاس‌های اخیر برای اجماع در انتخاب دبیر کل اوپک و متقاعد کردن دیگر کشورهای عضو کوشش سازنده‌‌ای کرد که به طور حتم نشأت گرفته از سیاست‌های برد ـ برد ایران است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان اضافه کرد: نشست غیر رسمی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک 26 تا 28 سپتامبر (پنجم تا هفتم مهرماه) در الجزایر برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد دولت حداکثر استفاده را از ظرفیت این گردهمایی را خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار