شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
عضو شورای شهر هندیجان گفت: ما قبلاً به‌هیچ‌عنوان پارک بانوان در شهرستان نداشتیم ولی اعتبار و طرح آن در سال ۱۳۸۹ به شهرداری هندیجان تخصیص داده بودند اما پارک بانوان احداث نشد.
عضو شورای شهر هندیجان گفت: ما قبلاً به‌هیچ‌عنوان پارک بانوان در شهرستان نداشتیم ولی اعتبار و طرح آن در سال ۱۳۸۹ به شهرداری هندیجان تخصیص داده بودند اما پارک بانوان احداث نشد.

معصومه عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در بندر هندیجان، اظهار داشت: اعتبار پارک بانوان در دوره گذشته شورای شهر، طی دو مرحله به مبلغ صد و سی‌وهفت میلیون تومان به شهرداری هندیجان از سوی استانداری خوزستان پرداخت‌شده بود.

وی افزود: در مرحله اول واریز سال ۱۳۹۰ مبلغ هشتادوسه میلیون پرداختند و در مرحله دوم مورخه ۱۳۹۱/۱۰/۶ مبلغ پنجاه‌وچهار میلیون تومان به‌حساب شهرداری واریز گردیده بود که متأسفانه پارک بانوان در هندیجان احداث نگردید و استانداری خوزستان دیگر اعتباری در این خصوص به هندیجان نمی‌دهد.

عضو شورای شهر هندیجان بیان کرد: شورای شهر فعلی در تاریخ ۱۳۹۲/۶/۱۲ رسماً مشغول کار شد و از زمان شروع کار بنده پیگیر احداث پارک بانوان بودم و یکی از اهداف بنده علیرغم مشکلات مالی شهرداری همین پارک بانوان است.

وی گفت: اکنون این مورد از درآمدهای جاری شهرداری هندیجان برای احداث آن پیمانکار تعیین‌شده و در مرحله اول قرارداد آن به مبلغ صد و شصت میلیون تومان امضاءشده است و مشغول کار هستند و انشاء الله در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ این پروژه افتتاح خواهد شد.

عبادی عنوان کرد: مساحت پارک بیست‌وسه هزار متر یا ۵/۲ هکتار است برآورد هزینه تکمیل پروژه یک میلیارد تومان می‌باشد و برای تأمین امنیت بانوان دیوارکشی دور پارک صورت می‌گیرد و در ورودی آن نگهبان مستقر می‌شود.

وی تصریح کرد: بانوان شاغل در هندیجان تقریباً ۷۰۰ نفر هستند که متأسفانه هیچ‌گونه رضایتی نسبت به این پارک ندارند چراکه درگذشته اعتبارات پرداخت شد ولی پارکی احداث نگردید به خاطر این موضوع که بنده از بانوان عضو شورای شهر هستم به جدیت پیگیر تکمیل این پروژه می‌باشم.
معصومه عبادی ادامه داد: پارک بانوان مخصوص خانم‌ها و خانواده‌های آنان است این مورد در دو نوبت صورت می‌گیرد نوبت روز نوبت خانم‌ها و نوبت شب نوبت خانواده است به‌هیچ‌عنوان مرد مجرد اجازه ورود به پارک را ندارد.

وی افزود: اعتبارات تخصیص داده‌شده به شهرداری در دوره گذشته به‌عنوان پارک بانوان در سیستم شهرداری هندیجان ثبت‌شده و در این دوره به شورای شهر هیچ‌گونه اعتباری ندادند و دیگر نمی‌دهند و این فرصت از مردم هندیجان بخصوص بانوان گرفته شد که جای تأسف دارد.

عبادی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود اعتبار، شهرداری از اعتبارات داخلی خود در حال احداث برخی مکان‌های پارک بانوان است، یکی از تعهدات ما به پیمانکار برای شروع کار حمایت و پشتیبانی شورای شهر بود. مهم‌ترین مشکل شروع به کار پارک زهکش آن است که زهکشی اولویت دارد.

وی تأکید داشت: پروژه تکمیل پارک چهار مرحله است در مرحله اول اجرای کف‌پوش، جدول کانی، جدول جوی و زیرسازی است که قرارداد آن به مبلغ صد و شصت میلیون تومان بسته شد. در مرحله دوم زهکش که هنوز قرارداد آن بسته نشده است.

عضو شورای شهر هندیجان در ادامه افزود: مرحله سوم حصارکشی و دیوار آن است و مرحله چهارم ساخت آلاچیق بوده که هنوز قرارداد آن امضاء نشده است پیش‌بینی هزینه‌ای ما از این چهار مرحله هفت‌صد میلیون تومان است.

وی در پایان گفت: این پارک نیاز به مکانی جهت پیاده‌روی یک‌ساعته، نیاز به وسایل ورزشی، استراحت و مطالعه، فضای سبز، پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت، تجهیزات ورزشی تنیس و بدمینتون، زمین والیبال و فوتبال و سرویس بهداشتی دارد.

گفتگو از صادقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار