شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
اگر توسعه‌ای دارد اتفاق می‌افتد نباید باعث شود سلامت مردم که عالی‌ترین بخش کار به شمار می‌رود به خطر بیفتد.
اگر توسعه‌ای دارد اتفاق می‌افتد نباید باعث شود سلامت مردم که عالی‌ترین بخش کار به شمار می‌رود به خطر بیفتد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان گفت: ماهشهر به هیچ عنوان ظرفیت پذیرش پتروشیمی جدید را ندارد و وزارت نفت بر اساس طرح آمایش سرزمین طرح‌های توسعه را در محور ماهشهر به هندیجان و ماهشهر به امیدیه تعریف کند.

به گزارش فارس ، احمدرضا لاهیجان‌زاده عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه تصفیه‌خانه پتروشیمی فارابی اظهار کرد: زمزمه توسعه منطقه ویژه پتروشیمی به گوش می‌رسد و قرار است مسیر 10 کیلومتری از پل تا پتروشیمی فارابی که شامل خوریات و جنگل حرا است، حدود 4 هزار هکتار استحصال، خشک و پتروشیمی‌های جدید احداث شود.

وی افزود: ماهشهر به هیچ عنوان ظرفیت پذیرش پتروشیمی جدید را ندارد و وزارت نفت باید تکلیف خود را بداند و بر اساس طرح آمایش سرزمین به طرف محل‌های تعیین شده رفته و طرح‌های توسعه و صنایع جدید را با رعایت الزامات در محور ماهشهر به هندیجان و ماهشهر به امیدیه تعریف کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان در ادامه گفت: از سال گذشته مطالعات جامعی را در شهرستان بندر ماهشهر آغاز کردیم و نتایج را نیز برای اینکه در آن هیچ بحث و تردیدی نباشد به آزمایشگاه‌های رفرنس بین‌المللی استرالیا و کانادا ارسال کردیم.

لاهیجان‌زاده تصریح کرد: نتایج به دست آمده بسیار نگران کننده است، همه خوریات به مواد و عناصر شیمیایی به ویژه جیوه آلوده هستند که عامل عمده ان پتروشیمی بندر امام بود که خوشبختانه به تازگی واحد کلرآلکالی این شرکت از سرویس خارج شد.

وی ادامه داد: از لحاظ ترکیبات آلی نیز محیط آلوده شده و آبزیان و ماهیانی که نمونه‌برداری و برای آزمایش ارسال کردیم آلوده هستند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان خاطرنشان کرد: امروز جلسه‌ای با شیلات داشتیم و متأسفانه ناچاریم محدوده‌ای را از بحث صید و صیادی خارج کنیم چرا که تمام آبزیانی را که حدود سه سال است داریم نمونه‌برداری می‌کنیم آلوده هستند.

لاهیجان‌زاده در پایان گفت: اگر توسعه‌ای دارد اتفاق می‌افتد نباید باعث شود سلامت مردم که عالی‌ترین بخش کار به شمار می‌رود به خطر بیفتد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار