شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

جمعه 23 مهرماه 95 جلسه نخبگان دانشگاهی و پزشکی استان که متشکل از اعضای هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شهید چمران و آزاد اسلامی با استاندار خوزستان  بود در خصوص مسائل علمی استان برگزار شد.

در نشست اساتیدی همچون دکتر خدادادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، پرفسور امیدعلی کرمزاده استاد ریاضی، دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر فرامرز پازیار جراح، دکتر مهران ورناصری استاد دانشگاه، دکتر بیژن کیخایی فوق تخصص سرطان و رئیس بیمارستان شفا اهواز، دکتر جواد حردانی و دکتر محمود جهانگیر نژاد رئیس دانشکده دندانپزشکی به نمایندگی از سایر اساتید در این جلسه حضور و نکاتی را بیان داشتند که نبود مدیریت قوی در دستگاه های اجرایی، عدم برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکلات، و نبود وحدت نظر مسئولین و نرفتن صدای واحد از استان به مرکز بخشی از مهمترین مشکلاتی بود که این  اساتید اظهار داشتند. همچنین  عدم حمایت از سرمایه گذاران را باعث فرار دادن سرمایه ها ازاستان دانسته و از استاندار خواستند در این زمینه از سرمایه گذاران بخش خصوصی و خیرین حمایت ویژه به عمل آورد.

دکتر خدادادی قائم مقام دانشگاه جندی شاپور اهواز در حاشیه برگزاری این نشست با بیان سه محور اصلی در نشست با استاندار خوزستان، گفت: مهمترین مسئله ، بحث مدیریت توقعات و اولویت ها در سطح جامعه است. در این رابطه باید برخی مسائل در اولویت برنامه های کاری استان قرار بگیرد. از جمله این موارد، طرح جامع آب و فاضلاب در استان است.

وی ضمن برشمردن اولویت های دیگر استان گفت: بحث اشتغال و کاهش بیکاری در خوزستان و همچنین ترغیب سرمایه گذار و تسهیل امور سرمایه گذاری در استان ، از دیگر اولویت های مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

خدادادی افزود: با توجه به تنگناهای موجود در استان در بحث سرمایه گذاری و تعدد ادارات و نهادهای صادر کننده مجوز در این امر، لازم است شرایطی برای تسهیل امور در این زمینه فراهم شود تا سرمایه گذار به راحتی و بدون دغدغه بتواند در استان سرمایه گذاری نماید و زیرساخت ها در استان توسعه یابد.

قائم مقام دانشگاه جندی شاپور اهواز ادامه داد: در نشست نخبگان دانشگاهی با استاندار، تاکید ویژه ای بر لزوم عدم پراکندگی و نپرداختن به حوزه هایی که نتیجه بخش نیستند، شد. چرا که اعتبارات استانی و ملی خوزستان محدود است و صرفا باید مواردی در اولویت قرار بگیرند که برای استان مهم و اساسی باشد.

خدادادی با اشاره به راهبرد مدیریتی استاندار خوزستان در این مدت، گفت : در حال حاضر دکتر شریعتی روند رو به رشدی را در ارتباط با نخبگان دانشگاهی، احزاب و گروه های شناسنامه دار داشته و نشست ها و جلسات متعددی با کارشناسان، متخصصین و افراد خبره  در حوزه های مختلف برگزار و بازدیدهای متعددی جهت ارزیابی وضعیت موجود استان در شهرها و مناطق مختلف داشته است.

قائم مقام دانشگاه جندی شاپور اهواز در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه استاندار خوزستان بخوبی توانسته زمینه تعامل با اقشار مختلف در جهت توسعه استان را فراهم نماید که این موضوع می تواند به افزایش توجه به نظرات کارشناسی در جهت بهبود وضعیت استان منجر شود. در این زمینه تداوم بکار گیری افراد شایسته در مدیریت استان می تواند در راستای هم افزایی نظرات کارشناسان  تاثیر بسزایی در روند پیشرفت استان داشته باشد.





نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار