شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
  رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان و تامین اعتبار مورد نیاز طرح جامع آلودگی هوا در دزفول اجرا شود تا شاهد کنترل آلودگی در این شهرستان باشیم.

فرهاد قلی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت باید طرح جامع کاهش آلودگی هوا اجرا شود که با اجرای این طرح میزان آلودگی هوا در بخش صنایع ، آلودگی ناشی از مصرف بنزین و سایر آلودگی ها ثبت و کنترل خواهند شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دزفول 10 روز آلوده ناشی از غلظت گرد و غبار را سپری کرده است افزود:فروردین و تیرماه جزء ماههایی بودند که میزان غلظت ذرات معلق در هوا کمتر از حد استاندارد بوده و شهروندان دزفولی در این 2 ماه از هوای پاک بهره مند بوده است.

قلی نژاد با اشاره به اینکه یک روز از شهریور ماه هوای دزفول آلوده بوده است گفت: دستگاه سنجش آلودگی هوای اداره حفاظت محیط زیست دزفول تجهیز شده به طوریکه علاوه بر منوکسیدکربن ،ذرات کوچکتر از 2 میکرون را نیز اندازه گیری می کند.

وی از راه اندازی دومین دستگاه سنجش آلودگی در مرکز شهر دزفول خبر داد و گفت:این دستگاه به منظور اندازه گیری آلودگی ناشی از دود خودروها و از طریق سهمیه نفت تهیه وبزودی در مرکز شهر دزفول نصب می شود .

وی در خصوص جمع آوری زباله های روستای شیرین آب دزفول نیز گفت:شهرداری حمزه اقدام به جمع آوری زباله های این شهر می کند ولی زباله های روستای شیرین آب در حوالی شهر توسط اهالی دفع می شوند و به محل دفن زباله ها در ماهور برنجی منتقل نمی شوند. 

برچسب ها: محیط زیست دزفول
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار