شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
 یک متخصص بیماری های مغز و اعصاب (نورولوژی) گفت: مصرف مواد غذایی سالم مدیترانه ای باعث جلوگیری از بروز هرگونه ترومبوز (لخته خون) که با علایم درد، تورم در محل ترومبوز، گرمی و تغییر رنگ پوست است، می شود.

دکتر نسترن مجدی نسب یکشنبه در همایش تشخیص و درمان ترومبوز در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: ترومبوز به تشکیل لخته در عروق خونی می گویند و این لخته های موجود در شریان (عروقی که نقش اکسیژن رسانی را به عهده دارند) بسیار خطرناکند و عامل اصلی سکته های قلبی و مغزی محسوب می شوند.

وی گفت: بسیاری از مردم با اهمیت آنها و علائم این بیماری آشنا هستند، اما میزان آگاهی جامعه از آنها کافی نیست؛ ترومبوزها لخته هایی هستند که در وریدها یا سیاهرگ ها (که خون بی اکسیژن را به قلب برمی گردانند) شکل می گیرند.

وی اطلاع رسانی و آگاهی مردم را در خصوص علایم بیماری ترومبوز مهم دانست و ادامه داد: از موارد مهمی که ممکن است باعث کاهش بروز آمبولی شود، آگاهی بیمار از عوامل خطر زاست. مجدی نسب افزود: هدف ما این است که افراد با داشتن این آگاهی ها خودشان در سلامت خود مشارکت داشته باشند و عوامل خطر موجود در خودشان را با پزشک در میان بگذارند.

وی با تاکید بر اهمیت مراجعه به پزشک در صورت مشاهده هرگونه علایم این بیماری گفت: روش جدید درمان این بیماری باعث جلوگیری از بروز لخته های خونی خواهد شد که بیمار به محض مشاهده هرگونه علایم ضعف حرکتی، اختلال دید و بی حسی در انگشتان خود احساس کرد در کوتاهترین زمان به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرد.

انجمن علمی ترومبوز هموستاز ایران در سال 93 با هدف توسعه سطح علمی، برگزاری همایش های آموزشی، و برگزاری کمیته های تخصصی در ایران، تشکیل شده است.

آیین همایش روز جهانی ترومبوز با حضور جمعی از متخصصان و اعضای انجمن ترومبوز خوزستان و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشککی اهواز برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار