شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن ضمن تشریح تازه‌ترین دستاوردهای رزمندگان این کشور در مبارزه با مزدوران منصور هادی در استان‌های مأرب و الجوف از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های شرقی و شمال شرقی خبر داد.
یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن ضمن تشریح تازه‌ترین دستاوردهای رزمندگان این کشور در مبارزه با مزدوران منصور هادی در استان‌های مأرب و الجوف از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های شرقی و شمال شرقی خبر داد.

«علی الحوثی»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا از کشته و زخمی شدن شماری از شبه نظامیان تروریست و نیروهای ائتلاف سعودی در عملیات ویژه‌ای در جنوب استان مأرب در شرق صنعا خبر داد.

وی افزود: ابوعمر فرمانده شبه نظامیان منصور هادی در جنوب مأرب در این عملیات کشته شده و رزمندگان یمنی راه اصلی مواصلاتی جنوب استان به شمال آن را تحت تسلط خود گرفتند.

الحوثی گفت: کمیته‌های انقلابی محل تجمع شبه نظامیان تروریست را با موشک‌های کاتیوشا هدف گرفت.

تحولات میدانی در مأرب و الجوف

این در حالی است که پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های شرقی و شمال شرقی یمن ادامه دارد و صفوف مزدوران سعودی کاملا از هم پاشیده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی موضعی در استان مأرب را بازپس گرفتند و درگیری‌های شدیدی نیز دراستان الجوف جریان داشت.

یک منبع محلی در استان مأرب خبر داد: یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی سایت نظامی در وادی الطریف در شرق مخدره را تحت سیطره خود گرفتند.

وی افزود: در جریان این درگیری‌ها بیش از شش تن از مزدوران سعودی با شلیک آتش نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی که موفق به تامین امنیت این سایت شدند به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که بر اثر وقوع 2 انفجار در مجلس عزای خاندان الشدادی در شهر مأرب چهار تن کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

اما در الهیجه و شهر تاریخی البیضاء در استان الجوف درگیری‌ها بین ارتش و کمیته‌های مردمی با مزدوران سعودی ادامه دارد.

همزمان هواپیماهای سعودی نیز منطقه الساقیه این استان را بمباران کردند که هنوز خبری از تلفات این حمله جدید عربستان گزارش نشده است.

رزمندگان یمنی همچنین تلاش مزدوران سعودی سعودی در مأرب برای نفوذ به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در وادی الربیعه را ناکام گذاشته و 2 تن از آنها را کشته و 9 تن دیگر را زخمی کردند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین تلاش دیگر مزدوران سعودی برای پیشروی به سوی وادی مخدره از سمت کمپ جدعان را ناکام گذاشته و شماری از آنها را کشته و زخمی کردند.

در 2 نوبت حمله هوایی هواپیماهای سعودی به مرکز آموزشی در شهر السبره استان ‌إب در مرکز یمن در شرق صنعا یک غیرنظامی شهید و سه نفر دیگر زخمی شده و مرکز آموزشی با خاک یکسان شد.

بسیاری از مدارس استان إب و دیگر استان های یمن از زمان آغاز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی در 26 مارس سال گذشته میلادی بمباران شدند که به تخریب کامل یا جزیی آن منجر شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار