شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
مقامات کمیته دفاعی پارلمان روسیه:
دو مقام ارشد کمیته دفاعی پارلمان روسیه هدف از استقرار موشک‌های بالستیک اسکندر در منطقه کالینینگراد را مقابله با تهدیدهای ناتو و سامانه دفاع ضدموشکی آمریکا اعلام کردند.
دو مقام ارشد کمیته دفاعی پارلمان روسیه هدف از استقرار موشک‌های بالستیک اسکندر در منطقه کالینینگراد را مقابله با تهدیدهای ناتو و سامانه دفاع ضدموشکی آمریکا اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه طی اظهاراتی هدف از استقرار موشک‌های اسکندر در کالینینگراد روسیه را مقابله با تهدیدهای ناتو اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر شامانوف» رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد: «موشک‌های بالستیک دوربرد اسکندر هر آنچه را که تعادل و توزان نظامی جهان را بر هم می‌زنند، هدف قرار خواهند داد. استقرار سیستم‌های موشکی تاکتیکی اسکندر در منطقه کالینینگراد با هدف دفع تهدید احتمالی ناشی از استقرار سامانه دفاع ضدموشکی آمریکا در اروپا صورت گرفته است.»

وی افزود: «این موشک‌ها به طور ویژه هر آنچه را که توازن و تعادل را مختل کند و همچنین تمامی سامانه‌هایی را که در چارچوب آنچه اصطلاحا دفاع ضدموشکی نامیده شده و مستقر شده یا در آینده مستقر خواهند شد، هدف قرار خواهند داد.»

شامانوف که پیشتر ریاست نیروهای هوابرد روسیه را بر عهده داشت، همچنین  سیستم موشک‌های بالستیک تاکتیکی اسکندر را سلاحی با دقت بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: «این موشک موشکی قدرتمند با دقت شگفت‌انگیز است و در واقع انحراف آن از نقطه هدف از یک متر تجاوز نمی‌کند.»

 


 

علاوه بر رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه، «آندره کراسوف» معاون اول کمیسیون امور دفاعی دومای روسیه نیز با انتقاد از اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره نگرانی‌های این سازمان از استقرار موشک‌های اسکندر در نزدیکی مرزهای ناتو اعلام کرد: «ناتو نمی‌تواند در خصوص محل قرارگیری موشک‌های روسیه در خاک این کشور به آن دستور داده و برای مسکو تعیین تکلیف کند.»

وی افزود: «ما موشک‌های اسکندر را در منطقه کالینینگراد که بخشی از خاک روسیه است مستقر کرده‌ایم. این ما نیستیم که در حال تقویت حضور نظامی خود در کشورهای حوزه بالتیک هستیم و اقدام به استقرار سامانه‌های دفاع ضدموشکی در لهستان و رومانی کرده‌ایم.»

موشک‌های تاکتیکی اسکندر اوائل ماه جاری وارد ارتش روسیه شدند و قادرند اهداف دشمن را در مسافت‌های بالای 300 کیلومتر هدف قرار دهند.

این سامانه موشکی در ‌هوای بسیار گرم و سرد کارایی دارد و با شتاب سریع خود بر سامانه‌های دفاع موشکی دشمن غلبه می‌کند.

استقرار راکت‌های بالستیک اسکندر به مرزهای غربی روسیه در راستای کشمکش و مقابله این کشور با برنامه ایجاد سپر ضدموشکی ایالات متحده آمریکا در قاره اروپاست. پیش از این نیز مقامات روسی قصد خود را برای مقابله با برنامه سپرضد راکتی آمریکا اعلام کرده بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار