شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵


آمارهای-خواندنی-آرسنال-سوانسی-سیتی؛-قوی-سفیدی-که-دیگر-گربه-سیاه-آرسنال-نیست

 آرسنال در ادامه روند پیروزی های خود، توانست در ورزشگاه امارات و طی یک بازی دشوار از سد سوانسی سیتی عبور کند. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به دیدار تیم های آرسنال و سوانسی سیتی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، آرسنال پس از شکست خانگی هفته اول مقابل لیورپول، در ۱۰ بازی بعد هرگز شکست نخورده است. توپچی ها با شکست ۳-۲ سوانسی سیتی، توانستند به دهمین بازی متوالی بدون باخت و ششمین برد متوالی در کلیه رقابت ها (داخلی و اروپایی) دست یابند. تئو وولکات در ادامه روزهای خوبش، باز هم برای آرسنال گلزنی کرد. دو گل نیمه اول وولکات باعث شد تا شاگردان ونگر به ۳ امتیاز این بازی برسند و آن طور که شواهد نشان می دهد، وولکات پس از حدود ۱۱ سال حضور در آرسنال، سرانجام در این تیم جا افتاده است!

همکاری الکسیس سانچز و مسوت اوزیل در گل سوم آرسنال کم نظیر بود. پاس استثنایی الکسیس و ضربه فوق تصور اوزیل، این حقیقت را به آرسن ونگر ثابت کرد که پول خرج کردن، همیشه هم بد نیست.

آرسنال طی ۲۰ دقیقه پایانی بازی و پس از اخراج گرانیت ژاکا، مجبور به دفاع شد. سوانسی در نیمه دوم بسیار عالی بازی کرد و هرگز سیمای یک تیم بازنده را نداشت. قوها در این بازی باختند اما احترام برانگیز ترین بازنده هفته بودند.

آرسنال طی ۵ بازی اخیر با سوانسی، فقط یک بار پیروز شده بود. توپچی ها توانستند دومین پیروزی خود طی ۵ سال اخیر را مقابل سوانسی به دست بیاورند ولی هنوز هم تعداد بردهای سوانسی در مقابل آرسنال، بیشتر است. قوها ۳ بار آرسنال را طی ۶ رویارویی اخیر شکست داده اند. اگر بگوییم که قوهای سفید حکم گربه سیاه آرسنال را داشتند، پُر بیراه نگفته ایم. عجیب تر این که سوانسی پس از ۳ برد و یک تساوی در ورزشگاه امارات، سرانجام برای اولین بار از سپتامبر ۲۰۱۱، مقابل توپچی ها در این ورزشگاه شکست خورد. آرسنال از حیث کسب امتیاز، در مقابل هیچ تیمی به اندازه سوانسی در بازی های خانگی ناکام نبوده است.

هر گاه سوانسی از دقیقه ۷۴ به بعد در ورزشگاه امارات گلزنی کرده، نهایتاً مقابل آرسنال شکست نخورده است. در این بازی، سوانسی دو گل زد ولی هر دو گل قبل از دقیقه ۷۴ بود. نمی توان گفت که این موضوع، دلیل شکست آنهاست اما خیلی هم به باخت شاگردان باب بردلی بی ربط نیست!

نخستین حضور روی نیمکت سوانسی؛ باب بردلی اولین سرمربی آمریکایی است که در لیگ برتر انگلیس حضور می یابد. لهجه آمریکایی در قلب بریتانیا و soccer در قلب football! بدون شک، اگر باب دیلن در روزهای اخیر جایزه نوبل ادبیات را نمی گرفت، باب بردلی به راحتی گوی سبقت را از باب اسفنجی ربوده و تبدیل به پُر بحث ترین باب در سراسر دنیا می شد!

آرسن ونگر طی ۹ رویارویی با تیم هایی که اولین حضور سرمربی جدیدشان را روی نیمکت تجربه می کنند، به ۷ برد دست یافته است. اولین باخت ونگر مقابل چنین تیم هایی، در دسامبر ۱۹۹۶ و آخرین باخت در آگوست ۲۰۱۵ رقم خورد، به ترتیب در دیدار با ناتینگام فارست (استیوارت پیرس) و وستهم یونایتد (اسلاون بیلیچ)

پس از دریافت یک گل زیبا از گیلفی سیگوردسن، نوار ۴ کلین شیت پیاپی آرسنال در این بازی پاره شد و توپچی ها پس از ۴۰۷ دقیقه، گل خوردند.

اگر خاطرتان باشد، در میانه های فصل گذشته، همگان از مسوت اوزیل به عنوان سلطان پاس گل در لیگ برتر انگلیس یاد می کردند زیرا این ملی پوش آلمانی طی ۱۶ بازی، آمار فوق العاده ۱۱ پاس گل را به نام خویش ثبت کرده بود اما اوزیل طی ۱۷ بازی رسمی اخیر، فقط یک پاس گل داده است. گلزنی در روز تولد مطمئناً طعم شیرین تری برای اوزیل داشت. تولد مردی که ۱۰ سال قبل، بر سر نخواستن او بین تیم های برمن و شالکه دعوا بود! اما سلطان جدید پاس گل در تیم آرسنال، کسی نیست جز الکسیس سانچز و پاس گل او به اوزیل، پاسی که برند بازیکن های «تاپ تن» است.

دو بازیکن در این فصل توانسته اند در روز تولدشان گلزنی کنند، هر دو نیز عضو آرسنال هستند؛ لورن کوشیلنی و مسوت اوزیل. البته نولیتو نیز در همین هفته، روز تولدش را با گلزنی جشن گرفت و نفر سوم این لیست شد.

بورخا باستون مهاجم جدید اسپانیایی سوانسی سیتی در این بازی برای اولین بار در لیگ برتر گلزنی کرد. مودو بارو هم ستاره سوانسی بود، او یک گل زد و یک کارت قرمز از ژاکا گرفت!

بازگشت لوکاژ فابیانسکی به ورزشگاه امارات و تقابل وی با تیم سابقش جالب توجه بود.

 تئو وولکات؛ ۵ بازی و ۶ گل زده! او در کل فصل قبل، و طی ۲۸ بازی، ۵ گل زده بود!

وقتی وولکات حدود ۱۱ سال قبل به عنوان یک نابغه یا پدیده از ساوتهمپتون به آرسنال پیوست، اغلب هواداران آرسنال منتظر ثبت چنین رکوردهایی از او بودند ولی فکر نمی کردند که باید یک دهه منتظر بمانند تا وولکات جا بیفتد. دو جمله درباره این روزهای وولکات صادق است: اول: گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی و دوم: آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ البته باید گفت که ماهی را هر وقت از آب بگیریم، تازه است!

آرسن ونگر هم کم کم به سوی تحول گام بر می دارد. چرا؟ زیرا ترکیب اصلی تیمش را در مقایسه با بازی قبلی، هیچ تغییری نداد. همین که ونگر ترکیب تیمش را تغییر نداد، یک تغییر بزرگ برای این مربی محسوب می شود! شاید یکی از دلایل کامیابی های اخیر توپچی ها نیز همین واقعیت باشد.

آرسنال سه ضربه را به تیر دروازه سوانسی سیتی زد. ۲۵% شوت های وولکات در این بازی به تیر دروازه خورد!

گرانیت ژاکا یکی از بهترین هافبک های جوان در ۵ لیگ معتبر اروپایی محسوب می شود ولی او از یک حیث، در بین همه بازیکن های شاغل در این ۵ لیگ معتبر اروپایی، بی رقیب است. هیچ بازیکنی طی دو فصل اخیر، به اندازه گرانیت ژاکا کارت قرمز نگرفته! (چهارمین کارت قرمز دریافتی ژاکا در این بازی بود)

گرانیت ژاکا ۲۰ دقیقه کمتر از سایر هم تیمی هایش درون زمین حضور داشت ولی بیشترین تعداد پاس را در بین بازیکن های آرسنال به نام خویش ثبت کرد. (۵۰ پاس و دقت پاس ۹۵%)

برچسب ها: آرسنال ، قوی سفید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار