شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

دکتر فرهاد حمزه لویی مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص شهدای دانشجوی دانشگاه گفت: خوشبختانهدکتر حمزه لویی: دانشگاه علوم پزشکی اهواز افتخار داشتن 23 دانشجوی شهید در دوران دفاع مقدس را دارد این دانشگاه افتخار داشتن 23 دانشجوی شهید در دوران دفاع مقدس را دارد و حدود یک سال است که با تاسیس کانون دانشجویی تحت عنوان" 23 مهاجر" در جهت حفظ یاد و خاطره شهدا و نشر ارزشهای فرهنگ شهادت در بین دانشگاهیان به ویژه دانشجویان فعالیت میکنیم.

وی با بیان اینکه با خواندن کتاب "دغدغه های فرهنگی" که مجموعه ای از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله تعالی) است، می توانیم بخوبی به جایگاه جوانان و دانشگاهیان در هشت سال دفاع مقدس پی ببریم، اظهار داشت: اعتقاد جوانان به ولایت، رهبری و حفظ ارزش های اسلامی سبب شد تا جوانان سینه خود را در مقابل تیرهای دشمن سپر کنند. وی ادامه داد: متاسفانه امروزه  دشمن با جنگ نرم، فرهنگ و اعتقادات جامعه ما را نشانه گرفته است و لازم است با انجام کارهای فرهنگی در جامعه و به ویژه دانشگاه ها در مقابله با دشمن بایستیم.

حمزه لویی هدف از تشکیل کانون 23 مهاجر را ارج نهادن به مقام شهدای دانشگاه برشمرد و افزود: با تاسیس این کانون بر آن شدیم تا در راستای حفظ ارزش جهاد و افزایش روحیه شهادت طلبی جوانان برآمده و دشمن را بار دیگر شکست دهیم.

مدیر فرهنگی دانشگاه با بیان اینکه تحصیل و حفظ ارزش های فرهنگی و جهاد منافاتی با هم ندارند، اظهار داشت: از اردیبهشت ماه 95 مقرر شد سالگرد این شهدای دانشجو در دانشکده های مرتبط بارشته ی تحصیلی شان برپا شده و در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دانشجوی، دیدگاه ها و وصیت نامه وی به دانشجویان عرضه شود.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت 95 که مقارن با تاریخ شهادت سید عبد الرضا موسوی بود، مراسم سالگرد شهادت این رشادتمند بزرگ در دانشکده پزشکی برپا شد، اظهار داشت: بسیار مفتخرم که تاکنون توانسته ایم سالگرد چندین شهید دانشجو را در دانشگاه برگزار کنیم که خوشبختانه با استقبال دانشجویان مواجه بوده است. همچنین افتخار تدوین هشت ویژه نامه مربوط به این شهیدان، چاپ عکس شهدا بر روی شاسی، معرفی شهدای دانشگاه در زمان سالگرد از طریق هفته نامه جندی شاپور دانشگاه، ختم صلوات جهت این بزرگواران نصیب ما شده است.

حمزه لویی راه اندازی سایت مستقل برای شهدای دانشجوی دانشگاه به همت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به آدرس http://shohada.ajums.ac.ir را یکی از اقدامات برجسته دانشگاه در این خصوص دانست.

مدیر فرهنگی دانشگاه در خصوص برنامه های در دست اقدام این کانون گفت: برگزاری دوره روایتگری از زبان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، بازدید میدانی، برگزاری کلاس های تخصصی پیرامون نقش دانشگاه علوم پزشکی در 8 سال دفاع مقدس شامل رشادت های پزشکان و پرستاران و اردوهای راهیان نور از این جمله می باشند.

وی در پایان با تشکر از تلاشهای ندا وحدتی نیا کارشناس فرهنگی و علیرضا افزون دانشجویی رشته دندانپزشکی و دبیر کانون 23 مهاجر در اجرای این برنامه ها اذعان کرد: لازم است رئیس، معاونین فرهنگی و روابط عمومی دانشکده ها در برپایی هرچه با شکوه تر مراسم سالگرد در دانشکده ها همکاری نمایند و دانشجویان نیز جهت مشارکت و فعالیت در این راستا به عضویت این کانون درآیند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار