اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۶

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش گفت: در ایام نوروز 91 به دلیل کمبودهایی از قبیل نبود نیروی انسانی كافی در حفاظت از آثار باستانی، در کنار راهنمایی بازدیدکنندگان، بخشی از تلاش خود را در این زمینه متمركز كردیم كه كم‌ترین آسیب به این مناطق وارد شود.

لقمان احمدزاده‌شوهانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان كرد: با توجه به روند صعودی ورود گردشگر به خوزستان و حركت كاروان‌های راهیان‌نور از نیمه اسفند 90، همانند سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شد حدود 5/1 میلیون نفر گردشگر از شوش بازدید كنند.

وی افزود: انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش نیز هم‌سو با ستاد تسهیلات نوروزی استان و هماهنگ با اداره­­کل میراث فرهنگی خوزستان برای اطلاع‌رسانی به مسافران تعداد 25 نفر از اعضای این انجمن که متشکل از دانش­آموختگان و دانشجویان رشته­های باستان­شناسی، تاریخ، کارآموزان گردشگری و دیگر رشته­های مرتبط هستند را در محوطه‌های تحت پوشش از جمله کاخ داریوش بزرگ در شوش (آپادانا)، کاخ هخامنشی شاوور (اردشیر دوم) در کرانه غربی رود شاوور و قلعه باستان­شناسی شوش به مدت 13 روز مستقر كرد و به راهنمایی بازدیدكنندگان پرداخت.

احمدزاده، با بیان این‌كه در ایام نوروز با بیش‌ترین میزان بازدیدكننده مواجه بودند، اظهار داشت: استقرار کارشناسان به عنوان راهنمایان آثار باستانی در محوطه‌های باستانی شوش و برپایی نمایشگاهی از محصولات فرهنگی و صنایع‌دستی از مهم‌ترین برنامه‌های انجام شده این انجمن در نوروز 91 است.

او یادآور شد: انتشار کتابچه‌ای باعنوان "شوش شش هزار سال تاریخ" در بردارنده کلیاتی از دوره‌های تاریخی، تمدن و فرهنگ کهن شوش در 2 هزار نسخه با سرمایه‌گذاری انجمن از دیگر فعالیت­ها‌ی انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش در نوروز 91 برای اطلاع‌رسانی به مسافران و بازدیدکنندگان بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار