هفته پیش سرانجام پس از چند روز تاخیر، در مراسمی از پژوهشگران برتر استان تجلیل شد. "> داستان هفته پژوهش و پژوهشگران
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲

هفته پیش سرانجام پس از چند روز تاخیر، در مراسمی از پژوهشگران برتر استان تجلیل شد.

به گزارش شوشان، از قرار اطلاع قرار بود در این مراسم با حضور خانم دکتر سلطان زاده معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شود اما طبق معمول این بار هم علیرغم وعده های قبلی این امر محقق نشد.

مراسم تجلیل از صد و اندی نفر بدون حتا ریالی هدیه نقدی و ... در نوع خود جالب توجه بود و قطعا حاصل جز بی انگیزه گی برای آنان در پی ندارد. غیبت استاندار خوزستان که نه امضاء کننده لوح ها بود و نه در مراسم حضور یافت. همه و همه گوشه ای از مظلومیت پژوهش و پژوهشگران خوزستان را نشان می دهد. تنها نقطه قوت و قابل ذکر این مراسم حضور و سخنان همیشه پندآموز حضرت آیت اله جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز بود و معلوم نیست اگر معظم له در جلسه حاضر نمی شد و کمی از آلام پژوهشگران نمی کاستند چه پاسخ قانع کننده ای می توانستیم برای قشر جوان پژوهشگران استان داشته باشیم.

نتیجه اینکه با این روند خیلی نباید به کاهش مهاجرت نخبگان دلخوش بود و جواب هر سوال همچنان بر ما پوشیده است که چرا خوزستان و با منابع سرشار در مقوله پژوهش این قدر مظلوم و محروم است؟ باور کنید مراسم باشکوه و با تبلیغات گسترده و همراه با پخش زنده تلویزیونی کمترین کار در قبال پژوهش یعنی چالش مهم قرن بیست و یکم است که متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار