اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۲۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
ائران بدون ویزا به مرزها نیایند
 معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:پیش بینی می شود در ایام اربعین حسینی سال جاری بیش از یک میلیون زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات و حرم امام حسین (ع) مشرف شوند.

 ولی الله حیاتی دوشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین شهرستان خرمشهر با حضور فرمانداران شهرستان معین با بیان اینکه تمهیدات لازم برای عبور زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه اندیشیده شده است، گفت:سال گذشته 747 هزار و 435 زائر از مرز شلمچه برای زیارت عتبات عالیات و حضور در مراسم اربعین در کربلا سفر کردند و امسال پیش بینی می شود این تعداد به یک میلیون زائر افزایش یابد.

وی افزود:سال گذشته 40 هزار و 117 زائر اتباع خارجی از مرز شلمچه به عراق تردد کردند و امسال نیز مرز شلمچه به عنوان مرز ویژه تردد اتباع خارجی در نظر گرفته شده است.

فرماندار ویژه خرمشهر با تشریح امکانات و زیرساخت های مهیا شده برای تردد زائران از مرز شلمچه گفت:امسال 250 موکب خدمت رسان به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه مستقر شده و پیش بینی می شود روزانه یک هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع شود.

حیاتی ساخت 500 چشمه سرویس بهداشتی در مسیر 11 کیلومتری میدان مقاومت تا مرز شلمچه را یادآور شد و گفت:علاوه بر فعال شدن ناوگان حمل و نقل جاده ای، ناوگان حمل و نقل ریلی از میدان مقاومت تا شلمچه و از شلمچه تا دیگر نقاط کشور فعال می شود.

وی تردد ریلی سال گذشته از میدان مقاومت تا شلمچه را 70 هزار رام قطار عنوان کرد و گفت:تردد ریلی از شلمچه تا دیگر مناطق کشور 100 هزار رام قطار بود و امسال توصیه می شود که تعداد ریل باس برای تردد زائران از شلمچه تا مناطق مبداء سفر زائران افزایش یابد.

فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه آهن خرمشهر – بصره نیز گفت:دولت یازدهم، اقدامات خوبی برای تکمیل و راه اندازی خط راه آهن خرمشهر به بصره انجام داده و هم اینک سرمایه گذار بخش خصوصی این کار را به عهده گرفته است.

حیاتی تردد زائران با کشتی از خرمشهر به عراق در سال گذشته را سه هزار و 464 نفر خواند و گفت:امسال برای آسان تر شدن تردد زائران اربعین از مرز آبی خطوط کشتی نیز افزایش می یابد.
*** زائران اربعین حسینی روادید و گذرنامه را قبل از عزیمت به مرزها تهیه کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی بدون روادید و گذرنامه در مرزها حاضر نشوند، گفت:خروج زائران از مرز تحت هیچ گونه شرایطی بدون روادید و گذرنامه امکانپذیر نیست و توصیه می شود از کنسولگری های مستقر در کشور، روادید تهیه کنند.

حیاتی اظهار داشت: صدور روادید در مرز شلمچه انجام نمی پذیرد و زائران حتما روادید را از شهرستان های مبداء سفر فراهم کنند.

*** زیرساخت های مورد نیاز زائران از قسمت عراقی مرز از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در فراهم شدن است

فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش، گفت: در سمت مرزی عراق، سازمان منطقه آزاد اروند اقدامات خوبی انجام داده و روز گذشته - یکشنبه - نیز گروهی برای تامین زیرساخت ها و ساماندهی گیت های گذرنامه اعزام شده است.

حیاتی ادامه داد:پایانه مسافری مرزی شلمچه نیز با 32 گیت ورود و خروج روزانه قادر به پاسخگویی به 100 هزار زائر است.

وی در ادامه گفت:امسال 75 هکتار زمین با 12 پارکینگ در مرز شلمچه در حال آماده سازی است و به زودی به شهرداری و نیروی انتظامی برای واگذاری به بخش خصوصی تحویل می شود.

به گزارش ایرنا مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.

برچسب ها: مرز شلمچه ، اربعین
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
از مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
comment
0
0
comment اقای حیاتی پارسال با ان همه تبلیغات تنها ازدومرزخوزستان30درصدزواررفت وبرگشت داشتن درحالی که مرزبین المللی مهران شاهد70درصدزوارموقع خروج وورودبود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار