اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
وی افزود: امسال به منظور جلوگیری از اسراف و بروز هرگونه شایعه، آرد مورد نیاز مواکب به صورت یارانه ای تهیه شده و بین آنها توزیع می شود.
 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:در ایام اربعین امسال، بیش از دو هزار تن آرد یارانه ای بین موکب های اربعین در دو مرز شلمچه و چذابه توزیع می شود.

حجت الاسلام سید محمود موسوی روز دوشنبه در نشست هماهنگی اربعین حسینی شهرستان خرمشهر اظهار داشت:سال گذشته آرد مورد نیاز موکب های خدمات رسان به زائران اربعین حسینی از سوی نیکوکاران استان خوزستان تامین شده و بین مواکب توزیع شد.

وی افزود: امسال به منظور جلوگیری از اسراف و بروز هرگونه شایعه، آرد مورد نیاز مواکب به صورت یارانه ای تهیه شده و بین آنها توزیع می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:همچنین، روزانه 700 قالب یخ از سوی کارخانه های یخ خوزستان در دو مرز شلمچه و چذابه توزیع می شود.

حجت الاسلام موسوی افزود:سال گذشته آب بسته بندی به زائران در دو مرز شلمچه و چذابه داده شد و امیدواریم امسال نیز آب مورد نیاز زائران از سوی نیکوکاران تامین شود.

**** نیازمندی ها عمده از استان های معین خواسته شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه سخنانش با بیان اینکه اقلام عمده مورد نیاز مواکب از استان ها و شهرستان های معین درخواست شود، گفت:استان های معین همچون فارس، اصفهان، هرمزگان که توان خدمت رسانی به زائران را دارند، اقلام عمده در پخت غذا، اسکان، چادرهای گروهی برای استفاده نمازخانه ها و خوابگاه ها را تامین کنند.

وی در ادامه گفت: همچنین لازم است، از ستادهای بازسازی عتبات عالیات شهرستان هایی که توان ارائه خدمت به زائران حسینی را دارند، نیز درخواست همکاری شود.

*** تفاهم نامه با مواکب خدمات رسان در دو مرز چذابه و شلمچه منعقد شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم امضای تفاهم نامه با مواکب خدمات رسان به زائران حسینی در دو مرز چذابه و شلمچه، گفت:با توجه به افزایش جمعیت زائران در دو مرز شلمچه و چذابه می بایست توان خدمت رسانی به زائران از سوی موکب های مستقر در این مرز سنجیده شود تا در ارائه خدمت با کمبود مواجه نشویم.

حجت الاسلام موسوی افزود:انعقاد تفاهم نامه، موضوع نظارت مردم است و به طور یقین با برنامه ریزی انجام شده کنترل و نظارت بر موکب ها انجام می شود.

**** تاکید امام جمعه خرمشهر بر ارائه خدمت به زائران در زمان بازگشت از عراق

امام جمعه خرمشهر نیز در این نشست، با تاکید بر لزوم خدمت رسانی به زائران در زمان بازگشت آنان از عراق، گفت:سال گذشته زائران اربعین حسینی در زمان بازگشت، امکانات مناسبی نداشته و حتی برخی زائران جایی برای اقامه نماز در مرز نداشتند.

حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر افزود:بر اساس روایت ها، گام برداشتن برای زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین، ثواب حج تمتع دارد.

وی بر بررسی دقیق نقاط ضعف و قوت برنامه های اربعین طی سال های گذشته تاکید کرد و گفت:باید تلاش شود در ایام اربعین، روادید زائران لغو شود.

به گزارش ایرنا در این نشست که با حضور فرمانداران شهرستان های امیدیه، آغاجاری، بهبهان و ماهشهر و معاون فرماندار آبادان تشکیل شد، در خصوص راهبردهای ارائه خدمت بهتر به زائران در مرز شلمچه تصمیم گیری شد.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی زمینی تردد زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار